Långt hår

 

Jag håller på att spara ut mitt hår och har gjort det väldigt länge. Jag har faktiskt sparat mitt hår i ca 4 år. Det är väldigt lång tid och det känns verkligen hopplöst ibland. Det som framför allt tagit mig så lång tid är alla färgningar. Jag har haft, rött, brunt, blont, rött igen och nu har jag blont hår igen. Jag tröttnar så fort både på färg och frisyr så vid ett tillfälle klippte jag av 1 dm vilket jag ångrade såklart!

Men nu börjar det bli långt och jag har börjat ta hand om det mer med inpackningar, klipper det regelbundet och jag har dessutom sparat ut min naturliga hårfärg. Efter att ha färgat det i 12 år hade jag ingen aning om hur min naturliga hårfärg såg ut. Kollar man bara tväxten ser den så trist ut grå och hopplöst men nu när det har vuxit ca 1 dm kan jag faktiskt säga att jag gillar min hårfärg som är någon slags mellan blond färg. Så nu satsar jag alltså på en naturlig look i höst med ljusa solblekta toppar. Eftersom jag har ett tunt hår som inte tål så mycket har jag nu äntligen fått lite tjockare hår och jag har som sagt äntligen fått långt hår. Inte som på bilden men en bit nedanför axlarna i alla fall!

Så mitt råd är att ge inte upp, kämpar man länge så blir det långt till sist! Om ni kan så kippa färgning och blekning när ni sparar ut håret, en toning ör okej men försök att göra så lite som möjligt med håret. Klipp ändå håret regelbundet, annars blir det bara mer slitet och man får klippa av mer. Var tredje månad kan vara lagom, beroende på vilket hårkvalité ni har.

 

Kommentera

