Läsarfråga, blankt hår

För fint och glansigt hår kan faktiskt vara ett problem ibland.

Hej!

Hur vanligt är det att ens hårsnoddar/toffsar glider av håret även om man satt fast dom jättehårt? Känner du till några som har det problemet och hur vanligt är det? Jag har jätteblankt och tjockt hår, och när jag sätter upp håret i en hästsvans så räcker det med att jag springer eller typ rör för mycket på mig så glider toffsen ner massor genom håret. Speciellt när man har satt en hög hästsvans och den glidit ner riktigt ordentligt så börjar ju massor av hår hänga löst och allt liksom bara… hänger. Det är iof ganska skönt när det hänger sådär, men det ser ju inte klokt ut, plus att man får allt hår i ansiktet och riskerar att tappa hårsnodden. Vilket händer mig alltför ofta. 😛

Börjar bli ganska less på hårsnoddar, dom vill verkligen inte sitta kvar i mitt omöjliga hår x) Hårspray och hårnålar hjälper inte. Tips?

Hej!

Det låter som att du har ett väldigt välmående, blankt och friskt hår! Men det är ju inte alltid bra att ha det när man ska sätta upp det ;). Det är ganska vanligt men om man färgar håret får man en mattare och strävare yta på håret vilket gör att många inte har det problemet.
Mitt tips är att använda torrvax, torrschampo eller saltvatten spray i håret. Det gör att håret blir trävare och då kommer tofsar och hårnålar sitta mycket bättre i håret. Du kan ju också prova att göra några ljusa slingor i håret för att ”förstöra” ytan lite. Tänk också på att inte använda schampo och balsam som är för skadat eller torrt hår utan använd milda produkter som inte är så tunga för håret.
Hoppas det gav svar på din fråga!
One thought on “Läsarfråga, blankt hår

  1. Mitt tips är att använda torrvax, torrschampo eller saltvatten spray i håret. Det gör att håret blir trävare och då kommer tofsar och hårnålar sitta mycket bättre i håret. Du kan ju också prova att göra några ljusa slingor i håret för att “förstöra” ytan lite. Tänk också på att inte använda schampo och balsam som är för skadat eller torrt hår utan använd milda produkter som inte är så tunga för håret.

Kommentera

