Läsarfråga, tröttnat på ombré

Jag färgade håret ombré för några månader. Jättefint i början men jag har tröttnat på det. Jag är ganska mörk i botten (mörkbrun men absolut inte svart) och topparna är riktigt ljusa. Nu undrar jag hur jag ska göra för att bli av med det ljusa. Skulle jag kunna fixa det hemma? Fattig student som jag är vore det toppen om du hade ett tips hur jag gör det själv. Tacksam för svar! Btw älskar din blogg!! 

Hej!

Ja jag tror att du kan fixa det bra hemma med en toning. Testa t ex Wellas color touch, jag tror att 5/0 eller 5/0 blandat med 5/37 passar ditt hår. Det ger en naturlig ton som passar ihop med din utväxt. Sedan kan du använda ett färgschampo eller färginpackning i brunt ton för att underhålla färgen.

Lycka till, jättekul att du gillar min blogg!

6 thoughts on “Läsarfråga, tröttnat på ombré

  1. Hej!
    Om två veckor ska jag gå på bröllop och har lite svårt att bestämma mig för hur jag vill ha mitt hår. Jag vill inte ha någon allt för avancerad frisyr men ändå något lite finare eftersom att det ändå är bröllop. Mitt hår är är ungefär till nacen i bak och strax nedanför axlarna i fram. Jag skulle vilja få te olika tips på hur man kan ha det, nedsläppt eller uppsatt. Det skulle vara kul om du kanske kunde visa lite bilder på frisyrer du tycker passar och är fina 🙂

  2. Hej!
    Jag färgade mitt hår för några månader sen till en röd-brun färg (min vanliga hårfärg är brun/mörkbrun) och nu har mestadels av de röda pigmentet försvunnit och jag har fått lite utväxt. Det skiljer inte så mycket mellan min utväxt och det färgade håret.
    Men till saken.. Jag är sugen på att ”go all in” på det röda. Behöver jag avfärga mitt hår innan jag slänger i en röd färg eller är det bara att köra?
    (Jag använde wella color touchs 5/4 och 6/4 och blandade sist jag färgade.) Tacksam för svar!

    • Hej Stephanie! Det beror lite på hur rött du vill att håret ska vara. Du kan eventuellt behöva bleka det lite om du vill få en intensiv rödfärg. Men har mycket av din gamla färg gått ur så borde du kunna få en ganska röd färg i hela håret. Color touch 6/45 borde ge en ganska röd färg men det är svårt att råda eftersom jag inte vet exakt hur ditt hår ser ut. Gå gärna in och prata med en frisör som säljer toningar så får du hjälp.

      Lycka till!

  3. Hej,

    Jag färgade mitt hår för inte så länge sedan hos frisyören, jag hade brunt hår från början och bad om att få det lite mörkare bara. Hon gick och färgade det svart helt och hållet. Feg som jag är knep jag och sa inget. Så jag undrar om det finns något jag kan göra nu i efterhand för att ”rädda” håret??

    Jättetacksam för svar!

    • Hej Helen! Hur länge sen var det du var hos frisören? Jag tycker du ska gå tillbaka och prata med frisören. Förklara
      att det blev alldeles för mörkt. Det går ganska lätt att bli av med det mörka om man gör en snabb avfärgning. Men det är inget jag rekommenderar att göra hemma utan hos frisören. Så börja med att ta kontakt med frisören!

      Lycka till!

Kommentera

