Läsafråga, festfrisyr för kort hår

Hej!
Om två veckor ska jag gå på bröllop och har lite svårt att bestämma mig för hur jag vill ha mitt hår. Jag vill inte ha någon allt för avancerad frisyr men ändå något lite finare eftersom att det ändå är bröllop. Mitt hår är är ungefär till nacen i bak och strax nedanför axlarna i fram. Jag skulle vilja få te olika tips på hur man kan ha det, nedsläppt eller uppsatt. Det skulle vara kul om du kanske kunde visa lite bilder på frisyrer du tycker passar och är fina

Hej!

Jag tycker du antingen lockar det lite och fäster med något fint spänne på ena sidan för att få det lite festligare. Du kan också ha håret rakt om du gillar det mer. Ett annat lätt sätt att fixa en festfrisyr är om du drar allt hår bakåt och fäster med nålar i nacken. Låt håret ändå vara lite löst upp till så att du får volym på luggen och huvudet, tupera gärna också. Du kan variera den här frisyren genom att locka den eller fästa med något hårspänne.

Hoppas bilderna kan inspirera dig lite!

Kommentera

