Läsarfråga, grå/grönt hår av färg

Tumblr_mc8yucew5l1rhtvwoo1_500_large

Bild här ifrån (jag tror ju inte Malins hår blev riktigt så här blå/grönt men jag tyckte bilden var så fin).

Hej!!
Jag har läst lite i din blogg om hårfärgning.
Jag gjorde slingor med Revlon Young Color Excel Toningsfärg 9.31 och resultatet blev ljus grå/ grönt.
jag la i lite mer färg samma färg. så var dum nog och la i mer färg i hela överhåret. då blev de lite mörkare.
gick till bellabox och de rekomenderade att lägga i lite wella colour fresh 10/36 och de blev lite bättre.
lite guldigare, när håret var blött kändes de lite gummi aktigt men inte nu när de är torrt.
Vågar man lägga i lite toning igen för att för bättra på den guldiga tonen och få bort de gröna.
Hur länge borde jag vänta?

mvh
malin

Hej Malin!

Jag tror att det går bra att lägga i Wellas toning igen redan nu. Den är väldigt mild och ger en fin varm färg åt håret. Jag tror att färgen du använde från Revlon  kommer att tvättas ur om några tvättar och använder du samtidigt 10/36 kommer du bli av med det grå/gröna snabbare.
Jag tycker också att du borde satsa på bra produkter och göra några inpackningar  för att förbättra kvalitén på ditt hår. Om håret känns som gummi när det är blött är det ett tecken på att hårets bindningar gått sönder. Kolla gärna in Redkens serie Extreme som är speciellt anpassad för att reparera skadat hår.
Lycka till!
8 thoughts on “Läsarfråga, grå/grönt hår av färg

  1. Hej Sandra! Har frågat dig en fråga förut och fick ett superbra svar som en kommentar tillbaka.
    Men nu har jag en ny fråga kring ett problem som jag har med mitt hår, som jag dessutom vet är väldigt vanligt. Jag blir fet i hårbotten men supertorr i topparna. Vad beror detta på? Vad kan man göra åt det?
    Tror detta är ett ämne värt att ta upp i ett inlägg eftersom det är ett så pass vanligt problem.

    Tack på förhand! Mvh Sandra

    • Hej! Ja som du skriver är det ganska vanligt och kan bero på olika saker. Det vanligaste är att man använder för starka produkter som irriterar hårbotten och leder till ökad talg produktion. En annan orsak kan vara att man helt enkelt har hög talg produktion, precis som man kan ha fet hy. Jag ska knepa ihop ett inlägg imorgon med mer utförligt svar.

  2. Hej Sandra! Såg att du skrev i detta inlägg att om håret känns gummi aktigt när det är blött så kan det betyda att hårets bindningar gått sönder. Men hur är det om ens hår blir alldeles ihoptrasslat och dant när man duschat, klistrigt och bara en enda stor risbuske typ upptill? Jag har uppklippt hår och som sagt det är mest upptill som det blir alltid jätte trassligt när jag duschat.

    Tack för en superbra blogg! Har följt dig länge nu 🙂 Och tänker fortsätta med det 😉

    • Hej! Det låter som att du har trasiga toppar eller kluvna toppar som man också kan säga. Då trasslar håret ihop sig väldigt lätt! Det bästa är att toppa igenom håret så att man blir av med alla trasiga toppar!

      Jag tror också att du skulle behöva göra några inpackningar så att ditt över hår reparerar sig. Prova gärna extreme seriens inopackning från Redken.

      Lycka till!

      Vad roligt att du läser min blogg det gör mig väldigt glad 🙂

  3. Hej och tack för en otroligt värdefull blogg! Jag har med gjort det klassiska misstaget att inte ha tillräckligt med guld/rött i när jag ville färga lite åt de honungsblonda håret. Ja har från början ljusblont med ljusare slingor men ville ha som sagt honungsblont, tänk http://photos.posh24.com/p/1613445/l/ashley_olsen/honungsblond_sommarens_hetaste_harfarg.jpg, Jag använde först Loreals intensivtoning som va lite guldblond (http://www.loreal-paris.se/img/l10n/products/35×35/casting-creme-gloss-8304-ljus-guldblond-koppar-meche35.jpg) men blev inge mer än lite åt de orangea hållet de så använde nu Poly blond intensivtoning mellanblont, men det blev bara nån ”ingen-alls” färg som skiftar mot grått/grönt/blont! Vad kan jag göra? Kan jag köpa nån av Wellas toningar?
    Hemskt tacksam för svar!:)

    • Hej Johanna! Tack vad kul att du gillar min blogg 🙂

      Jag tror att det gröna kommer släppa ganska fort om du tvättar det några gånger. Sedan skulle du kunna lägga 8/03 från wella fresh den ger en varm fin färg och tar bort det gröna om det finns kvar i håret. Vill du ha den lite ljusare köp även 10/36 och blanda de två.
      Hoppas det gav svar på din fråga och lycka till!

      • Hej och tack för snabbt svar! Nu dagsljus ser jag att de är mer åt de gråa råttblonda håret inte så mkt grönt i. Är de fortfarande wella 8/03 som gäller eller är de lättare att bara färga tillbaka till blont igen?

      • Att lägga i 8/03 är ett ganska enkelt sätt att få bort det grå. Vill du bli ljusare skulle jag råda dig att vänta lite och låta färgerna tvättas ur innan du ljusar upp det igen. Du kan annars prova 10/36 om du vill ha en ljusare ton eller blanda de båda för en färg mittemellan.

        Lycka till 🙂

Kommentera

