Smokey eyes

Chanel

7 thoughts on “Smokey eyes

  1. Hejsan! Jag ska tona mitt hår med Wella Color Fresh. Men jag är fundersam på hur många förpackningar jag behöver. Mitt hår är ca 1 dm nedanför axlarna om jag tar fram allt på framsidan. (Hoppas du förstår). Behöver jag 1 eller 2 förpackningar? Sen undrar jag också om det finns nån toning från Wella som är mer ”chokladig” än 4/0 och 5/0? Blir sjukt tacksam om du svarar!
    Älskar din blogg förresten! En superbra blogg verkligen 🙂
    /Sandra

    • Hej! Jag tror att en toning ska räcka den är ganska dryg. Du ska ha fuktigt hår när du har i den också vilket gör den lättare att få ut jämn genom håret. 6/7 är lite varmare och mustigare och kan passa dig tror jag.

      Lycka till och vad glad jag blir att du gillar min blogg 🙂

  2. Hej! har en fråga visste dock inte riktigt vart jag skulle skriva ner den så skriver här, jag har väldigt tunt hår, då menar jag väldigt tunt tappa en del hår på grund av stress med mera.. Jag är bara 17 år och har axellångt hår och de ser förjäkligt ut eftersom de är så tunt och skört, hade jag passat i någon bobfrisyr tror du? typ så som victoria beckham har eller något liknande hade uppskattat något tips, tack!

    • Hej Natalia! Det går jättebra att skriva här. Jag tror att en kort page eller bob frisyr skulle vara jättefint. Det får håret att se lite tjockare ut! Det är viktigt att du tar hand om dig nu och inte stressar, äter bra mat! Mår kroppen dåligt så påverkar det både hud och hår. Jag tror att ditt hår kommer att återhämta sig och bli tjockare snart igen bara du ser till att du mår bra! Lycka till!

  3. Hejsan! Jag har ansträngt mig som fasiken för att få mellanbrunt hår som lutar lite åt ljusbrunt, jag vill sååå gärna testa att bli rödhårig, men jag vill ha ungefär som på bilden här http://www.alyssahiba.com/wp-content/uploads/2012/06/rihanna-red-hair_XyoxYqgDSd.jpg det vill säga åt det mörka vinröda hållet, men nu när jag kämpat för att få ljusbrunt vill jag ju inte förstöra det, och jag är ju egentligen nöjd men vill bara testa rött, så då undrar jag, om jag färgar rött, hur jobbigt blir det att få det tillbaks till samma kalla ljusbruna färg som innan? Finns det någon produkt som man kan testa temporärt för att se om man vill hålla sig till rött? Och sedan skölja ur?

    Glada hälsningar i höstmörkret! / Mika

    • Hej Mika! Tyvärr så kan den röda färgen sitta kvar riktigt ordentligt. Det finns schampo eller inpackningar som innehåller färg och som tvättas ur efter ett tag. Men även de kan sitta kvar, speciellt rött som kan vara svårt att bli av med. Om du verkligen vill testa rött så prova en lätt toning eller t ex en färginpackning men tänk på att det kan sitta kvar länge.

      Lycka till!

Kommentera

