Fransnäring

 neuLash 6 ml

Ni kanske har läst att Läkemedelsverket gått ut med en varning för vissa fransnäringar som innehåller Prostaglandinanaloger, det ämnet kan ge flera biverkningar som ni kan läsa mer om på deras hemsida.

De märken som de varnas för är:

  • NeuLash innehållande isopropyl cloprostenate
  • RapidLash innehållande isopropyl cloprostenate
  • NeuveauBrow innehållande isopropyl cloprostenate

Dessa produkter bör du undvika att använda. Läkemedelsverket arbetar för närvarande med liknande produkter på marknaden.

Eftersom jag skrivit förut om bla, NeuLash så vill jag dela med mig av den här informationen. Jag har ju använt NeuLash och blivit nöjd men jag tänker inte använda den igen, vill inte riskera några biverkningar.

Just nu använder jag Xlash och den innehåller inte det här ämnet. Antagligen är det därför den inte gett så stora resultat heller. Jag kommer inte använda den något mer nu, dels har den inte gjort någon skillnad och den kan innehålla tveksamma ämnen även den. Som sagt jag vill inte riskera några skador på mina ögon det är lite längre fransar inte värt.

6 thoughts on “Fransnäring

  1. Hej!
    Jag köpte nyss löshår för ett tag sen som är typ ljusrött. Jag försöker nu bleka det för 3:de gången men INGENTING händer. Vad kan jag göra för att få en blekning att lyckas i detta hår? Det är äkta hår och då ska det fungera, känner mig väldigt förvirrad.
    Tack på förhand 🙂

    • Hej! Löshår kan vara väldigt svårt att både bleka och färga. Även om det är äkta hår så är det behandlat så mycket att färgerna inte biter på håret. Det bästa är att köpa ett löshår i den färgen du vill ha! Att bleka är inte att rekommendera. Lycka till!

      • Jag har blekt och tonat mina senaste set med löshår eftersom min hårfärg inte finns på löshår att köpa. Min färg är väldigt blandad så det är nödvändigt för mig att göra så här.
        Men vad är det effektivaste sättet att bleka rött hår? Så det blir så nära blont som möjligt!

      • När jag har blekt löshår har jag använt vanlig blekning. Ibland får man upprepa blekningen några gånger, men det kan bli väldigt slitet så det är inget som rekommenderas.

Kommentera

