Läsarfråga, askbrunt hår

 

hej, jag bad för länge sedan om att du skulle lägga upp bilder på kalla, och iskalla och nästintill askiga bruna hårfärger. du sa att du skulle lägga upp men jag antar att du glömt bort det, men jag vore jätteglad om du kunde fixa det så fort som möjligt!:) gärna en ljusbrun hårfärg, helt utan guldtoner och rött!:D du förstår säkert, du är ju frisör men jag brukar alltid förklara förmycket:)

Hej Cicki! Ja det måste jag glömt bort ledsen för det! Här är några olika bruna färger jag hoppas någon kan ge dig lite inspiration 🙂

6 tankar om “Läsarfråga, askbrunt hår

  1. Hej Sandra! Jag älskar din blogg och allt du skriver om, tack så mycket för att du bloggar! Men, jag hade en fråga också. Min naturliga (solblekta) hårfärg är blont, en blond färg med ganska mycket gula toner i sig. Men för ungefär 6 veckor sedan så tonade jag håret med en chokladbrun färg, och jag förväntade mig inte så mycket röda toner i håret som det blivit. Jag trivs inte alls i hårfärgen jag har nu, och det skulle verkligen uppskattas om du kunde tipsa om hur man (ganska) snabbt får bort röda toner ur håret samt all annan toning. Tack på förhand!

    • Hej Ebba! Vad glad jag blir att du gillar min blogg 🙂

      Toning kan vara lika svår att bli av med som färg, speciellt i blont solblekt hår. Du behöver göra en snabb avfärgning eller många ljusa slingor för att ljusa upp det. Det behövs också en toning efteråt för att bli av med så mycket varma pigment som möjligt. Det är ingenting jag rekommenderar att göra själv så du behöver gå till en frisör. Sedan kan du själv köpa en kall toning t ex Goldwells skumtoning 10V eller Wella color fresh i tonen 8/81.

      Lycka till!

  2. Hej!
    Hittade din blogg av en slump och tycker den är toppen! Har en hårfråga som jag hoppas få hjälp med. Jag har haft kort blont hår länge (som Robyn & Petra Marklund) nu är jag sugen på lite längre hår. Men jag har väldigt tunt hår och blonderar jag det inte är det råttfärgat. Jag vill gärna ha blont kallt hår men finns det något skonsammare sätt än blondering? Har du tips på frisyrer som kan passa när jag låter det växa ut? Jag har avlångt ovalt ansikte och tunt hår? Tack på förhand.

    • Hej! Det kan jag inte svara på jag har aldrig testat deras toningar. Det kommer nog bli en varmare ton i alla fall men det kan vara svårt att veta med löshår.

Lämna en kommentar