Läsarfråga, ljust hår skonsamt

145551-202

Hej!
Hittade din blogg av en slump och tycker den är toppen! Har en hårfråga som jag hoppas få hjälp med. Jag har haft kort blont hår länge (som Robyn & Petra Marklund) nu är jag sugen på lite längre hår. Men jag har väldigt tunt hår och blonderar jag det inte är det råttfärgat. Jag vill gärna ha blont kallt hår men finns det något skonsammare sätt än blondering? Har du tips på frisyrer som kan passa när jag låter det växa ut? Jag har avlångt ovalt ansikte och tunt hår? Tack på förhand.

Hej!

Det går att ljusar färga ett hår riktigt kallt blont om det är råttfärgat/blont innan. Det är lite skonsammare än att bleka men sliter fortfarande ganska mycket. Men se till att vara noga med inpackningar och ta hand om ditt hår i övrigt. När det gäller frisyren tycker jag du ska satsa på en lite längre page med snedlugg det tror jag passar både din hårkvalité och ansiktsform. Jag tänker ungefär som Nicole Richie har här på bilden. 

Lycka till och kul att du gillar min blogg 🙂

2 thoughts on “Läsarfråga, ljust hår skonsamt

  1. Tack för snabbt svar! Har inte haft så långt hår sen jag gick i femman (är 30 nu) Men är riktigt sugen, vi får se om jag orkar spara…

    • Vad roligt! Det är kul med förändring men att just spara kan vara väldigt långdraget! Men jag tror du kommer bli jätte nöjd när väl orkat stå ut 🙂

Kommentera

