Florens

I helgen var vi alltså i Florens och vilken underbar helg det blev! Här är den berömda bron Ponte Vecchio

Florens var ju helt underbart med de gamla husen, vattnet och broarna.

Det kändes inte som november med alla ute serveringar och blommor på marknaden

Vi kollade såklart på deras kända katedral och trängdes bland hundratals andra turister på Piazza del Duomo

Jag kunde inte låta bli att köpa lite smink

Det blev också en väldigt tidig julklapp

Var man en gick så var det fantastiska kyrkor och katedraler

Eftersom termometern visade 19 grader tog vi en välbehövlig glass paus

Jag hittade en väldigt fin cykel

En av så många mysiga gränder

Så vår helg var verkligen lyckad i Florens. Vi bodde på Hotel Roma vilket var ett helt okej hotell med super bra läge. Höjdpunkten på resan var ett besök på restaurangen Za Za. Jag tror aldrig jag ätit så god mat i hela mitt liv. Vi orkade inte fem rätter, så som det ska vara i Italien utan vi nöjde oss med tre. Men oj vad mätta vi blev och glada!

4 thoughts on “Florens

Kommentera

