Läsarfråga, hur gör man en ”snurrad fläta”?

<br /> emalina1unca asked you:<br /> I got a really unfortunate haircut a while back and I’m wanting to grow it out quickly. I’ve tried all these oils and shampoos and vitamins but nothing is really helping. Plus, my hair is in the awkward phase where it doesn’t want to grow. Do you know any “miracle products” for hair growth?</p><p>Well, there are probably no real miracles in hair growth BUT … I was lunching with a certain beauty guru/blogging genius I know, whose identity I will protect since I’m quoting her on her personal use of a product. She told me she used the ultimate cult hair growth product, Viviscal, and had great results.  She described sitting with her hairdresser remarking on the “bed of soft moss” growing on her head — the regrowth of new hair coming in at the roots. Ch-ch-ch-chia!<br />That was pretty much enough for me to try it.  (It had previously been recommended to me by the team at Sally Hershberger no less - but still I had my hesitations). <br />It’s not cheap but your timing is good because it’s 16% off PLUS an additional $5 off coupon right now on Drugstore.com.<br />Does this: The ultimate cult vitamin supplement to promote hair growthIs this: Viviscal Get this: AbovePrice: $36.99 (normally $49.99) for 60 tablets, a one month supply<br />Image: After Antonio Beradi, Vanessa Jackman

Hur gör man en sån där snurr? Har försökt men det blir bara löst och fult.

Hej! Det är ganska lätt om man bara lär sig knepet. Här förklarar en tjej hur man gör steg för steg

Lycka till!

6 thoughts on “Läsarfråga, hur gör man en ”snurrad fläta”?

  1. Först och främst tack för en jättebra blogg! Sen så har jag en fråga, jag är naturligt blond och gjorde för ca en månad sedan en intensivtoning i en chokladbrun färg. Jag trivs dock inte så bra som brunett så vill bli blond igen, jag har inte råd att färga hos frisörer så hur skulle du gå till väga för att så snabbt och så billigt som möjligt åter bli blondin?

    • Hej och tack så mycket 🙂

      Det lättaste sättet att få det jämnt och snyggt är att göra många blekta slingor, att avfärga avråder jag till att göra själv. Men det är ändå ganska svårt att få en bra färg på slingor också. Det är lätt att det blir gult om man bleker hemma så man behöver lägga en toning efteråt som tar bort de varma pigmenten. Goldwells 10V t ex är en bra toning att lägga i efteråt. Men som sagt det är svårt att få det bra hemma så jag råder framförallt att du går till en frisör.

      Lycka till!

  2. Jag vill få lite mer ”glans och liv” i mitt hår och vill ha en lite mörkare och varm ton. Jag vill inte färga det eftersom jag vill lättare få tillbaka det ljusa till sommaren och slippa utväxten. Vad är att föredra, tonings schampoo eller färgbomb?!
    TACK för svar!

    • Hej Molly! Jag skulle rekommendera wellas color fresh toning! Den går även att använda som ett färgschampo för att behålla färgen. En färginpackning tycker jag inte tar knappt på hår som inte är blekt eller färgat så den skulle inte ge så stor skillnad.

      Lycka till!

    • Hej! Jag tycker att Redkens soft spin 05 eller Ringlet 07 är bra för att få fram lockar. Sedan tror jag att tjejen på bilden kan ha fuskat fram lockarna med en locktång. Använd en lite större locktång och snurra en håslinga utspridd över hela locktången och skippa att locka toppen för att få fram de här slappa lockarna. Hoppas du förstod min beskrivning där 😉

Kommentera

