Läsarfråga, försvinner en toning helt

Hej! 
Jag har en fråga som jag jättegärna skulle vilja ha svar på!

Mitt hår är typ mörkblont (naturligt), och jag har verkligen tröttnat på den färgen. Helst skulle jag vilja färga det mörkbrunt. Dock är jag rädd för att det inte ska bli bra och därför vill jag tona istället.
så..
* Går det att tona från mörkblont till mörkbrunt?
* Hur länge kommer färgen sitta i i så fall?
* När det sedan bleks ur, hur kommer det att bli då? Blir det bara ljusare brunt tills det går tillbaks till min naturliga eller kommer det att bli konstigt/färger se onaturlig(typ urblekt) ut?

Jättetacksam för svar! 

Hej!

En vanlig toning består av en vätska bara. Man blandar alltså inte med väteperoxid då är det en intensivtoning eller färg. En toning t ex från Wella color fresh funkar bra även på ofärgat hår men har man väldigt grovt hår kan det vara svår tonat, det täcker även inte grått hår helt. Den kommer att tvättas ur och det kommer att bli ljusare brunt, jag tror inte att det kommer bli någon konstig färg. Det är svårt att säga om den helt kommer att försvinna har du lite ljusare solblekta toppar t ex så kan det fästa lite extra just där men annars kommer den gradvis att försvinna.

Hoppas det gav svar på din fråga och lycka till!

6 thoughts on “Läsarfråga, försvinner en toning helt

  1. Hej! Jag skulle gärna vilja ha tips på toning (salong eller hemma). Jag brukar blondera mitt hår varannan månad till väldigt ljusblont, utan några gula toner i. Jag är blond i mig själv men inte så blond mer skandinavisk råttfärgad. Nu till min fråga, jag skulle gärna vilja tona håret istället. Jag förstår att jag inte kan få riktigt lika ljust hår med en toning. Men vilken är den ljusaste (måste vara kall) toningen på marknaden? Tack på förhand.

  2. Hej! Jag har lite frågor om permanenta håret. Christina Yang i serien Grey’s anatomy har jättefint lockigt hår, precis som jag vill ha det! Hur får jag det? Alltså hur stor ska spolen vara o.s.v

  3. Hej ! Jag funderar starkt på att tona mitt hår mörkbrunt, eller bara lite mörkare. Jag har brunt just nu. Men jag undrar om min naturliga hårfärg kommer komma tillbaka eller om jag kommer få en liten utväxt eller hur är det ? Väldigt tacksam för svar 🙂

    • Hej Olivia! Är det en toning som man inte blandar då kommer den försvinna i princip helt. Är det lite slitet eller redan färgat kan toningen fästa lite bättre och bli svår att få bot helt. Eftersom det är å liten skillnad du vill tona tror jag inte du kommer få en utväxt!

      Lycka till!

Kommentera

