Läsarfråga, naturliga produkter

Light and Luminous Collection FULLSIZE

Hej!

Jag är i desperat behov av hjälp, har försökt fråga frisörer/personal på salonger om råd i flera år, men hittills har ingenting fungerat – så du är mitt sista hopp 🙂
När jag var yngre hade jag verkligen fantastisk kvalité på håret, tjockt och oerhört glansigt, men detta försvann tyvärr successivt när jag började platta och föna håret regelbundet. Nu vill jag få tillbaka mitt ”gamla hår igen”, har helt slutat med värmeverktyg men vet inte vilka produkter jag ska använda mig av för att få bästa resultat. När jag provat produkter för lockigt/torrt hår blir det bara tungt och fett. 
Läst att de flesta hårprodukter innehåller skadliga sulfater, alkohol, silkoner mm. men det är ju en hel djungel därute att hitta produkter som är bra för håret och passar min hårtyp. Tycker också att det är svårt att hitta stylingprodukter som ger naturligt resultat och naturlig känsla på håret, dvs att det inte känns så mycket att man har något i håret.
Vill alltså hitta schampo, balsam, inpackning och styling (inkl. värmeskydd) som inte innehåller dåliga ämnen för håret och som passar mitt långa hår med självfall (vill framhäva lockarna, inte göra det plattare).
Några tips? Är oerhört tacksam för svar!
Kram Therese
Hej!

Jag tycker du ska kolla in  Alma of Sweden. Där finns det många bra produkter just för lockiga hår och utan några konstiga ämnen.  De har bla. märket Jessi Curl som jag tror kan passa dig.
Lycka till!
5 thoughts on “Läsarfråga, naturliga produkter

  1. Hej!
    Jag byter hårfärg ganska ofta och efter alla år av färgning är ju såklart mitt hår ganska slitet. så jag undrar om du har nått tips på att få håret i bättre skick kanske något shampoo & balsam eller inpackning som är bra men ändå relativt billigt eller något annat bra tips 🙂

  2. Hej har en fråga har färgat mitt hår rödbrunt från blont hemma mrn nu vill jag bli blind i gen hur göt jag om jag inte har råd att råd att gå till frissan?
    Mvh Marie Cardyan

    • Hej Marie! Det är väldigt svårt att gå från rödbrun till blond! Det bästa är om du går till en frisör! Jag avråder till att du bleker det eller avfärgar hemma det är stor risk att det blir gult/orange och väldigt slitet. Det kan vara värt pengarna! Sen tvättas ju färgen mer om mer ur och du kan använda en skumtoning från Goldwell i tonen 10V under tiden för att motverka det röda i håret. Men jag avråder från att du gör något större hemma.

      Lycka till!

Kommentera

