Läsarfråga, smink som håller hela dagen

Kompakt puder ger en mer täckande bas en löst puder

Hej! Tack för en fin blogg! Jag har följt dig ett tag och man får så bra tips :). Nu till min fråga. Jag har jättesvårt att få mitt smink att hålla. Jag använder inte myket smink men en flytande foundation från Makeup store, mascara från loreal och så brukar jag ha ett rouge också från MUS. Jag blir lätt fet i ansiktet och foundationen håller inte riktigt tycker jag. Mascaran ramlar lätt ner nedanför ögonen, jag såg att du tipsat om vattenfast mascara är det bättre? Kan man ha det varje dag?

Tacksam för svar! 

Hej!

Tack vad roligt att du gillar min blogg!

Jag tycker du ska komplettera med ett puder till din foundation. Speciellt där du har en tendens att bli lite fetare i hyn, då kommer din fonduation att sitta mycket bättre. Jag använder alltid vattenfast mascara både på mig själv och på mina kunder. En vattenfast mascara håller mycket längre, lägger sig inte under ögat och om du böjer fransarna håller de sig böjda hela dagen. Se till att ha en bra makeup remover bara till ögonen.

Hoppas det gav svar på dina frågor!

Har du en fråga? Kommentera på bloggen eller maila på fragafrisoren@hotmail.com

11 thoughts on “Läsarfråga, smink som håller hela dagen

  1. Hejsan!

    Ska till frisören och slinga mitt hår för första gången men har inte bestämt mig för vilken frisör jag ska välja ännu. Det jag funderar över är vad som är ett rimligt pris för slinga håret? Mitt hår är mellanlångt, inte särskilt tjockt och ljust. Det jag vill göra är blonda slingor i olika kalla nyanser, Så vad anser du är ett lämpligt pris ungefär?

    Tack för en super bra blogg, enda sedan jag hittade den har jag loggat in minst en gång varje dag!

  2. Hej och tack för en jättebra blogg! Jag själv har typiskt råttfärgat/blondgrått hår men har färgat ett tag och just nu är det väldigt ljust. Senast jag var hos frisören sa hon att det blir väldigt slitet av att blonderas så mycket. Nu vill jag alltså byta hårfärg mot en lite mer skonsammare färg som är lik min egen. Du brukar kunna hitta fina bilder på hårfärger så kan du tipsa om fina askblonda/blondgråa/ljusbruna (?) färger?

  3. Hej!
    Jag slingade mitt hår i torsdags, men tycker att det blev alldeles för ljust.
    Det ser liksom ”fejk” ut..

    Hur länge bör man vänta innan man färgar om det, för att inte slita på håret i onödan?
    Går det att slinga över de ljusa slingorna med en mörkare färg utan att det blir konstigt?
    Går det att tona håret ljusare?
    Om man har slingat hår och tonar mörkare, blir det slingat i toningen då, eller får allt samma färg?

    Funderar också på att köpa löshår. Kan man färga det hur man vill? 🙂

    Älskar din blogg, superbra tips i det här inlägget!

    • Hej! Kul att du gillar min blogg :). Det går att färga det direkt, tona är det bästa eftersom du vill ha de mörkare. Det bästa är att lägga en ljus toning i hela håret för att dämpa de ljusa slingorna. Ja det finns intensivtoningar som ljusar upp håret lite. Slingorna kan dra åt sig mycket av färgen så är det en mörk toning kan slingorna bli mörkare en resten av håret. Löshår rekommenderar jag inte att du färgar det är svårt att få en bra färg på löshår.

      Hoppas det gav svar på dina frågor!

  4. Hej! 😀 en snabb fråga bara, jag har hört att man tappar hår om man använder för mycket hårspray och jag undrar om det är sant?

  5. Hej! Glanstoning hade du skrivit tidigare att du bara sett hos frisörer, men nu finns det ju många butiker som säljer frisörprodukter. Vilket märke har du sett? 🙂 behöver!!

    • Hej! Jag vet inte vad du menar för glanstoning som jag bara sett hos frisörer. En glans tning är till för att bara ge glans ingen färg. Jag har jobbat med Redkens glans toning men den kan man inte köpa som privat person.

Kommentera

