Tävling Hårkontroll

Jag har fått möjligheten att lotta ut Hårkontroll till tre av mina läsare. Hårkontroll har jag använt själv och jag brukar även tipsa er som vill ge er hud, hår och naglar en kick. Det känns speciellt viktigt nu på vintern att äta allsidigt och sunt samt att komplettera med kosttillskott om det behövs. Hårkontroll har fått ett nytt utseende och även innehållet är uppdaterat, läs mer här.

Vill ni ha chans att vinna en förbackning? Lämna en kommentar med ert bästa hårtips så utser jag  tre vinnare. Ni har tills imorgon  kväll (22.00) på er.

Lycka till!

32 thoughts on “Tävling Hårkontroll

  1. Kul med tävling! Mitt bästa tips är att försöka undvika värmeredskap till håret, och när man gör det använda ett bra värmeskydd!

  2. Mitt bästa hårtips gäller hår som är skitigt, och det verkligen finns noll tid att tvätta det. Finns det inget torrschampo kan man ta en titt i skafferiet; havregryn funkar finfint, bara man skakar ur håret ordentligt efteråt. Jag tycker en lös, luftig fläta gör sig bra med ”torrschamponerat” hår, faktum är att flätorna aldrig blir så bra som när man har fejktvättat det! Rugga gärna upp flätan lite med fingrarna så ser den härligt rufsig, saltstänkt och vindpinad ut!

  3. Köpa hem en riktigt bra hårinpackning som ger fukt och näring till håret. Ha gärna i inpackningen över natten och skölj ur på morgonen när du vaknar. Håret blir både glansigt, mjukt och ser friskt och välvårdat ut!

  4. Mitt bästa tips är att dricka vatten, äta rätt och att må bra. Att låta håret vila ifrån alla plattänger, färgningar så kommer håret att må bra och det lär synas!:)

  5. Mitt bästa hårtips är att klippa det då och då, det får alltid att få håret att kännas som nytt, och hårolja har blivit mitt senaste beroendemedel. Tvätta inte håret mer än tre gånger i veckan. Det blir sjukt torrt annars, och utöver det måste du må bra för att håret skall må bra 😀 Massa tips blev det där 😉

  6. Hej, jag bad för ett tag sedan om att du skulle lägga ut bilder från en färgkarta med bruna kalla färger utan någonting rött eller guldtoner i. Jag fick dock några bilder, dock inte från någon färgkarta och jag skulle bli jätteglad om du kunde ordna detta så får som möjligt!:)

    • Hej! Jag har tyvärr ingen färgkarta så det är därför jag inte lagt ut någon bild. Gå in till en frisör eller en frisörshop så kan du kolla på olika färgkartor.

      Lycka till!

  7. Åh, jag vill vara med och tävla! 🙂 Mitt bästa hårtips… ja förutom det som är A och O (att vara snäll mot håret och använda bra produkter såsom hårinpackning, shampo och balsam anpassat för ditt hår och undvika stylingredskap i den mån det går) så har jag blivit frälst i ett stylingredskap som inte innefattar värme. Curlformers heter produkten, och lockarna blir riktigt riktigt fina! Underbart att slippa locktång/plattång och samtidigt se riktigt snygg ut i håret. Det är ett hårtips jag har för den som vill ha lockigt hår och samtidigt vara snäll mot håret.

  8. Något jag har hållit på med ett tag nu är att använda hår inpackning vid varje hårtvätt. Medan den verkar tvålar/scrubbar jag mig.
    I band kan jag även göra en ansikspeeling medan jag låter den verka. Mitt hår har blivit mjukare och ser dessutom friskare ut.
    Det är mitt bästa hårtips, i nuläget iallafall. Kanske jag kommer ändra mig då jag går igenom alla tips du fått 😉

  9. Man skall ju inte tvätta håret så ofta så när håret börjar bli skitigt/fettigt kan man bara skölja igenom håret med vatten och massera runt om i hårbotten i ca 2 min i duschen. Sen medans då tvålar in dig eller liknande kan du ta lite honung och balsam och massera in i längderna och låt det sitta så en stund. Då får du ett fräschare hår som håller någon dag längre för tvätt och mjuka toppar. Sen kan man ha i maizena (majsstärkelse) som torrschampo och om du har mörkt hår kan man blanda ut det med kakao funkar riktigt bra.

  10. Mitt bästa tips för fint hår är att tvätta det med vatten på flaska inför speciella tillfällen. Evian gör ditt hår silkeslent och är perfekt inför festen eller när du ska göra en uppsättning. Att tvätta håret med kolsyrat vatten gör också underverk, vet inte varför men det funkar!

  11. Mitt bästa hårtips är att acceptera ditt hår som det är. Lockigt eller rakt och behandla de därefter. Håret blir finare och du känner dig snyggare=)

  12. Mitt hårtips är att våga lägga pengar på att ta hand om ditt hår, det är oftast värt det. Se till att ge ditt hår vad just din hårtyp behöver. Plattar du håret så våga betala lite extra för en riktigt bra plattång och ett bra värmeskydd.

  13. Mitt bästa hårtips är att ha i inpackning i håret, på med en plastpåse och dubbla mössor, och sen låta det vara någon timme innan man sköljer ur. Det känns verkligen som att inpackningen sjunker in ordentligt. Antar att värmen som blir av mössorna hjälper till. Kan rekommendera att göra detta när man när ensam dock, haha 🙂 Allra bästa är ju att sitta med inpackning i bastu en stund, men för oss som inte har tillgång till en sån får man nöja sig med mössor…

  14. Mitt bästa tips är Original Silicea kapslar. Jag har fått mycket tjockare hår och fler nya hårstrån som kommer upp, naglarna är jätte fina sen jag började äta dem. Väntar nu på att celluliterna ska försvinna inför sommaren.Klippa håret ofta, inpackning i bastun eller framför en mysig fungerar oxå bra.

  15. Mitt bästa hårtips är att använda kokosfett! Du tar en klick i en skål, ställer den i mikrovågsugnen tills den smällt, låter de svalna så att de inte är kokhett, och därefter masserar in i hårbotten och försiktigt täcker längderna i de smälta kokosfettet. De är bra för torrt hår 🙂

  16. Mitt bästa hårtips är för oss som är naturligt blond men har färgat håret brunt och får nu ständigt kämpa mot den blonda utväxten som gör att vi ser flint ut. Mitt supertips är att köpa en ögonskugga som är i samma färg som sitt hår och sedan kan man ta en lite större borste och borsta in skuggan i utväxten! Då försvinner utväxten och du kan vänta några yttligare dagar med att färga den. Det är super enkelt, du sparar pengar och ditt hår ser nyfärgat ut längre 🙂

  17. Pingback: Tävling hårkontroll | Fråga Frisören & Makeup Artisten

  18. Använd inga hårprodukter innan du går och lägger dig, sov med fläta eller högtoffs( utan metallspänne) och gärna lite löst åtsittande. OCH KÖP FÖR GUDS SKULL REDKEN ALL SOFT, BÄSTA FÖR TORRT HÅR. Mitt hår bblev lent efter 1 användning.

  19. Ett bra tips till om man vill ha vågit hår… är att fukta håret & sen fläta det på kvällen innan istället för att använda sig utav värmetänger som sliter så pass mycket på håret. Ett bra tips kan även vara att inte använda exempelvis plattång om du ska till skolan eller jobbet. Sätt ist upp håret i en snygg knut/svans med en lite ”hårvänligare” toffs. 🙂

  20. Hej!
    Mitt bästa hårtips är så lite värme som möjligt, inpackning varannan eller 1 gång varje vecka och sen att klippa sig regelbundet såklart!!
    Jag har dessutom testat ricinoljeinpackning 2 ggr i veckan vilket har funkat grymt bra!!

    Kram Anna

  21. Roligt med en tävling! Mitt bästa tips är kokosolja! Jag tar i det i längderna i håret några timmar innan jag ska tvätta det. Håret blir supermjukt och glansigt.Inbillar mig att det även har blivit starkare sedan jag började med detta. Bra budgettips är det också 🙂

  22. Mitt bästa tips för ett fint hår är att börja inifrån. Drick mycket vatten och ät allsidig kost med mycket frukt och grönsaker och kompletera med kostillskott som till exempel hårkontroll. Fint blir det.

  23. Mitt bästa tips är att inte hålla på med så mycket kemikalier. Köp bra schampo och balsam hos tex frisören och så undviker du värmetänger, men om du verkligen måste använda det så använder du ett bra värmeskydd som skyddar håret och inte är skadligt. Och till sist, undvik att tvätta håret varje dag, skölj igenom det istället. Då håller sig håret fräschare längre och du får inte så torrt hår 🙂

  24. Mitt tips är att klippa och underhålla håret regelbundet och trots vad alla säger inte hålla på att byta schampo fram och tillbaka. Äta allsidig och bra kost samt dricka mycket vatten då skönhet likaså skönheten/ kvalitén på ditt hår kommer inifrån. Själv kan jag utifrån egen erfarenhet intyga att den bästa effekten på mitt hår blev när jag slutadeatt försöka hitta ett bra schampo som passade mitt hår bland frisörmärken och istället gick över till vanligt billigt schampo som finns i lvismedlesbutikerna och på apoteket. Slutade även med alla silkesdroppar och oljor och använder enbart inpackning samt återfuktande balsam istället. Mitt bekymmer med håravfall, torr och kliande hårbotten försvann likaså mitt torra, spröda, slitna och frissiga hår som nu mera är glansigt och fint igen 😀

  25. Hej! Mitt bästa hårtips är förutom att självklart ta handt om det väl å ej använda tex plattänger etc i onödan, ”smörja” in håret med en hårolja som heter Mythic Oil och är från L’Oreal.
    Den håroljan innehåller druvkärneolja och avokadoolja som ger håret glans, styrka och kontroll. Den är fantastisk! Reder ut tovor i håret, hjälper till att hålla håret i perfekt skick och luktar så otroligt gott, så är som att ha nyduschat hår varje dag. 🙂

  26. Hej!
    Mitt bästa hårtips är att aldrig borsta eller kamma håret, speciellt inte när det är blött! Jag ”kammar” bara håret med fingrarna när jag tar i balsam i duschen. Om jag känner att jag har fått någon tova så reder jag bara ut den med fingrarna.
    Kram!

  27. Hej, Jag tycker att det är viktigt att man anpassar produkter, hårvård, klippning ja det mesta till den individuella kvalitén man har på håret och vilket resultat man vill uppnå. Jag älskar snabba, bra sätt att underhålla håret som man vet alltid funkar. Min egen snabbrutin är lite olja i topparna lite torrshampo och hårspray i hårbotten och sedan rufsa till det och upp i en knut eller hästsvans.=)

  28. Ett bra hårtips är Arganolja till topparna. Mandelolje inpackning som får sitt i länge är också rena dunderkuren 🙂
    Svårare än så behöver det inte vara

Kommentera

