Flätad knut

Hur fin var inte den här knuten som Sofi har? Jag surfade in på hennes sida idag och blev verkligen inspirerad! Den kan se väldigt svårt ut att göra men tvärtom så är den busenkel!

Sätt bara upp håret i en tofs, hög eller låg det väljer du. Sen är det bara att börja fläta, fläta stora och små blandat för den här fina effekten. Fäst flätorna med små hårsnoddar och sedan snurrar du bara dem kors och tvärs runt tofsen. För att få den så här fyllig som Sofis kan lite extra löshår behövas, det finns t ex redan färdiga flätor som du kan fästa eller så funkar vanligt löshår på clips också bra.

2 thoughts on “Flätad knut

  1. Hej, riktigt bra blogg måste jag säga.
    Nu är det såhär att jag har läst på riktigt bra om balsammetoden, och jag tänkte faktiskt ge det ett försök. Vad tycker du om den metoden?
    Jag plattar dock mitt hår varje dag så jag måste ha något bra värmeskydd till det. Kan du rekommendera något som inte innehåller alkoholer eller silikoner?
    Kram! 🙂

    • Hej Jenny! Vad kul att du gillar min blogg :).

      Jag har inte testat balsammetoden själv men jag tror att den är riktigt bra!
      Schwarzkopf Essensity Styling Juice är den enda jag vet som är godkänd och dessutom inte innehåller alkohol. Annars verkar de flesta innehålla alkohol tyvärr.

      Lycka till!

Kommentera

