Läsarfråga, vilken foundation ska jag välja

vinnare2

Bilder från Tikei

Hej! Jag har en fråga som jag hoppas du kan svara på :). Jag har ganska fin hy och brukar inte sminka just huden så mycket. Men jag skulle ändå vilja ha en foundation som ändå ger lite lyster till huden, täcker lite och ger en slät hy. Men det är så svårt att veta vilken foundation som jag ska satsa på. Har förut haft en flytande foundation från Face men den var lite svår att få jämn tycker jag. Så min fråga är alltså ska jag ha puder, flytande ffoundation eller creme foundation? Du har skrivit lite om mineral foundaion i puder form vore det något för mig? Jag har ganska normal hy, men mer fet en torr. 

Tacksam för svar

/Tove

Hej Tove!

Jag tycker att du ska satsa på en mineralfoundation. Mina favoriter är från Idun, Id och Tikei. En mineralfoundation i puderform ger en fin lyster till huden och lagom med täckning. Du använder en stor Kabuki borste för att jobba in den jämnt över ansiktet, du kan jobba in den lite extra  t ex vid ögonen om du vill täcka mer där.

Lycka till!

Har du en fråga? Maila mig på fragafrisoren@hotmail.com eller lämna en kommentar på bloggen. 

One thought on “Läsarfråga, vilken foundation ska jag välja

  1. Svar: Jag själv har inte mörka ringar under ögonen, så använder concealer rätt sällan och när jag gör det så är det i syfte för att ljusa upp kring ögon och ta bort rött kring näsa/haka, därför blir inte den här tutorialen till rättvisa när det inte blir så stor skillnad på just de blå partierna du vill få bort. Men ville ändå göra en tutorial och ge lite riktlinjer vad du ska tänka på.

Kommentera

