Läsarfråga, klippa lugg

LuggFler bilder hittar ni här

Hej! Måste säga att din blogg är grym! Så kul att man kan ställa frågor till en frisör så här. Jag funderar på att klippa lugg men vet inte riktigt vad jag passar i. Jag har ganska högpanna så jag har hittills haft sned lugg men fundera nu alltså på hellugg. Skulle du kunna visa lite bilder på luggar som är inne nu? Helst luggar som även kommer hålla i vår. 

Tacksam för hjälp! 

Kram Linnea 

Hej Linnea!

Kul att du uppskattar min blogg! Jag tror du kommer passa i lugg väldigt bra, en hög panna är en fördel när man har lugg. Lugg börjar bli riktigt populärt och det kommer hålla i sig även i vår. Både den tjocka raka Loreen luggen och den lite mer flikiga svepande luggen känns väldigt rätt. Jag har hittat lite bilder här, hoppas du gillar några av dem!

Lycka till 🙂

2 thoughts on “Läsarfråga, klippa lugg

  1. Hej! Har lite frågor om toning, för en vecka sen la jag i en rödare intensivtoning i mitt hår (mitt hår är väldigt mörkt så jag var bara ute efter en rödare mahogny/kastanje skiftning som skulle synas i solen). Jag blev riktigt nöjd med resultatet men när jag tvättade håret (och då hade det ändå gått tre dagar sen jag hade färgat håret) så bara rann färgen ut trots att jag använde ett schampo för färgat hår. Även andra gången efter som jag tvättade håret rann det lite färg. Nu syns det röda knappt alls. Det här är första gången jag har färgat håret och mitt hår är av bra kvalite, så jag undrar hur man ska göra för att toningen inte ska sköljas ur i första tvätten och dessutom hur snabbt efter den här första toningen kan jag lägga i en ny? Kan du förresten tipsa om en snygg röd mahogny/kastanjenyans som jag skulle kunna prova? Min naturliga hårfärg ligger väl ungefär runt en trea i mörkhetsgrad och jag vill inte ha det mörkare eller att det ska vara helt rött, bara att det ska skimra i mahogny. Tack på förhand

    • Hej Anna! Rött kan vara svårt att få att fästa i vissa hår, jag tycker du ska prova att lägga i samma intensivtoning igen om du blev nöjd med den. Jag tror att det kommer sitta bättre andra gången. Jag tycker också att du ska köpa en färginpackning som du kan använda varje gång du tvättar håret eller när du behöver bättra på färgen lite. Revlons nutri color creme är bra och färgerna 513 eller ev 400 tror jag kan passa dig. Bästa resultat får du om du blandar dem.

      Lycka till!

Kommentera

