Läsarfråga, avfärga håret igen

Rihanna från svart hår till blondin, bild här ifrån

Hej, jag hade svart hår i våras och avfärgade och sedan färgade så jag blev blond…sen färgade jag tillbaka till svart i höstas och nu i vinter vill jag bli blond igen… är detta omöjligt att avfärga ännu en gång?? kommer jag behöva gå med en mössa på huvudet om jag tvingar frisören till detta??

Kram från ”svårt att bestämma sig damen”

Hej!

Det är jättesvårt att säga. Vissa hår klarar av hur mycket som helst medan vissa hår säger ifrån direkt efter en avfärgning. Jag tycker du ska gå till en frisör som kan känna på ditt hår och avgöra om det går eller inte. Kanske kan du kompromissa lite och satsa på ljusbrunt nu först och sedan bli blond i ytterligare ett steg i vår. Men som sagt har du starkt hår kan det gå men du måste nog vara beredd på att klippa av en liten bit och sedan får du ta hand om det ordentligt efteråt med bra produkter och inpackningar. Redkens serie extreme är jättebra om man har förstört hår och den bygger upp håret igen och gör det starkt.
Lycka till!
Kommentera

