Läsarfråga, otvättad look

Hej, är mycket tacksam för din blogg eftersom den ger så många bra tips!
Jag undrar om du har något tips på en produkt som gör håret ”skitigt”. Om jag inte duschar under några dagar så får jag jätte fina korkskruvslockar men tycker själv att det är ofräscht att ha håret otvättat under så lång tid. Då undrar jag om du har något tips på en produkt som skulle ge samma effekt utan att använda locktång.
God jul /Emma

 

Hej Emma! Kul att du gillar min blogg :). Saltvatten spray är en super bra produkt för att få en lite otvättad look och struktur på håret. Finns hos de flesta märken, jag gillar t ex Wellas Ocean Spritz .

Lycka till och god fortsättning!

2 thoughts on “Läsarfråga, otvättad look

  1. Hej hej!
    Jag har färgat svart hår men vill ha det mellanbrunt Jag gick till frisören och hon sa att det hon kunde göra nu var att lägga i lite ljusa slingor för att få ett ljusare intryck och sen om en månad lägga i fler ljusa slungor och gången efter det kunde hon fixa den färgen jag ville ha. Så nu har jag svart hår med typ några orangea slingor i överhåret. Det enda jag kan ha nu är uppsatt och jag har inte lust att se ut så här i två månader till. Det jag undrar är om det inte finns något snabbare sätt att få det ljusare, mitt hår är tjockt och har bra kvalitet. Borde jag gå till en anann frisör?

    Tack för en bra blogg
    /Felicia

    • Hej Felicia!
      Jo det går att få det ljusare snabbare. Jag skulle välja att göra en lätt avfärgning i hela håret. Det går relativt snabbt och eftersom du inte vill ha det så ljust så sliter det inte speciellt mycket på håret. Att göra slingor känns lite onödigt när det går att göra på ett snabbare sätt. Prata gärna med andra frisörer och se vad de rekommenderar. Nu har du ju redan några ljusa slingor vilket kan göra det lite svårare att få en jämn avfärgning.

      Lycka till och gott nytt år!

Kommentera

