Gott nytt år fina läsare

20121231-172427.jpg

7 thoughts on “Gott nytt år fina läsare

  1. hej du, det har tydligen kommit någon blondering utan amoniak från swartzkopf! kan man betrakta den som en vanlig hårfärg då och lägga i den med gott samvete i håret? för en hårfärg har jag hört från min frisör jag går till, en vanlig hårfärg utan amoniak alltså att den knappt sliter alls, är det så? 🙂 tacksam för svar så fort du läser detta för jag tänkte ge mig iväg och köpa färg snart!

    • Hej! Ledsen för sent svar. Även utan ammoniak kommer blekning slita lite. Jag vet inte vilka andra ämnen den innehåller istället för ammoniak men efter som håret ljusas upp kommer det att slitas.

      Lycka till!

  2. okej, dock inte lika mycket hoppas jag? anledningen till att jag bleker mitt hår är för att jag vill ha bort allt det varma i håret, det vill säga allt det röda och gula ska bort! för att jag därefter ska kunna lägga i en iskall brun hårfärg i håret. jag är ju lika mörkhyad och jag vill ha som en blondin, det vill säga att hårfärgen smälter in tillsammans med hudtonen. du förstår säkert vad jag menar och jag undrar om du har några förslag på vilka iskalla bruna färger jag kan lägga i? om jag kan köpa i affärer? jag vill vara ljusbrun helt utan varma toner bara kallt, iskallt! jag vill ja du förstår nog hur jag menar. man kanske kan skicka bild till dig i mejlen?

    • När man bleker så kommer det fram mycket varma pigment och du får räkna med att det kommer bli ännu varmare än det du har nu. Vill du sedan ha en kall brun ton måste du lägga en som är riktigt kall för att få bort det varma. Du kanske inte behöver bleka håret utan bara lägga i en kall brun färg direkt. Skicka gärna en bild så ska jag försöka råda dig mer 🙂

      • Hur kan det bli det om jag bleker bort att det gula och ser ut som en blondin i skallen och sedan lägger i en iskall ljusbrun färg? Det är väll en omöjlighet om man lägger en iskall färg på en iskall färg?:)

      • Hej! Nu förstår jag inte riktigt men bleker man ett hår kommer varma pigment fram. Det är är svårt att få en kall blond färg av att bara bleka och det är står risk att det blir gult snarare en kallt blont. Eftersom du vill ha en brun kall färg ser jag ingen anledning att bleka håret blondt först. Eventuellt räcker det att bara bleka lite lätt o sedan lägga en kall brun ton.

  3. Då är det väll bara att bleka det flera gånger, jag tänkte inte nöja mig med en:) en av mina vänner ville bli platina blond och hon gick till frisören för att bleka bort det gula som kom fram när hon blekte.

Kommentera

