Läsarfråga, pastellrosa hår

pink hair

Hej! 

Jag har en fråga om hårfärgning som jag skulle uppskatta få svar på. Det är så att jag väldigt gärna skulle få mitt hår i pastellrosa färg, men vet inte hur jag ska gå till väga. Just nu har jag mörkbrunt hår som jag har färgat permanent för ett antal år sedan och efter det fortsatt tonat håret brunt då jag fått utväxt. Min naturliga hårfärg är mörkblond. Så vad borde jag göra? Ska jag avfärga håret först och sedan färga det rosa? Kan du också tipsa om olika rosa hårfärger som man kan använda sig av, helst budgetpris och hur ska man sedan underhålla håret efter färgning för att inte färgen ska gå ur?
 
Med vänlig hälsning 
/bea

Hej!

För att få det pastellrosa måste håret först blekas väldigt hårt, det måste i princip vara vitt för ett bra resultat. Jag rekommenderar att du går till en frisör första gången, sedan kan du underhålla färgen hemma med t ex färg från Stargazer som du hittar här 
Lycka till!
4 thoughts on “Läsarfråga, pastellrosa hår

  1. Hej jag gick till frisören igår och färgade håret guldbrunt (mitt hår var lite mer råttfärgat innan) med lite blonda skiftningar + folie slingor, ganska tjocka, runt ansiktet. Tyvärr blev det en ganska skarp kan på dessa folieslingor. Alltså håret går från brunt till blond med en väldigt skarp kant, finns det något jag kan göra åt det?
    Sedan tycker jag det ser ganska onaturligt ut i hårbotten men det kanske försvinner efter första tvätten..
    Hoppas du förstår vad jag menar.

    • Hej Anna! Det kan vara lite svårt att få bort de skara kanterna. Det bästa är om du går tillbaka till frisören och får det till fixat.Eventuellt kanske slingorna behöver tonas ner lite, då kan du prova t ex Wella color fresh för att dämpa dom lite om du vill göra det själv. Lägg den framför allt i botten och kamma ut lite. 8/0 i någon minut tror jag kan bli bra.

      Lycka till!

Kommentera

