Läsarfråga, avfärgning

Så här jämnt snyggt orange blir det sällan om man avfärgar hemma

Hejsan! Jag har läst din blogg, så jag tänkte fråga dig vart man kan köpa ”avfärgning” Jag har 3OLIKA färger i håret, min naturliga färg är blondt. Sen färgade jag håret svart!! Sen dess har jag färgat håret svart hela tiden För jag trivdes med den färgen, men sen så en dag så hade jag börjat få utväxt och min svarta färg höll på och försvann, så jag tänkte jag provar med vinrött, yeah right! När jag färgade blev bara utväxten röd, sen hade jag svart färg, och sen har jag ljus brunt på topparna! Snälla hjälp mig, jag har så fult hår nu! Och jag vet inte vart man köper avfärgning! :/

Hej Nora! Det går att köpa avfärgning t ex på Kicks eller Åhlens men det är ingenting jag rekommenderar att man gör själv hemma. Eftersom din färg nu redan är i olika färg finns det risk att det blir ännu mer ojämnt, orange/gult och slitet. Avfärgning och blekning är starka produkter, det finns risk för att håret går av eller att det sker en kemisk reaktion, så mitt råd är att gå till en frisör för hjälp.

Lycka till!
Kommentera

