Läsarfråga, ombré och dip dye

Hej! 

Jag har en fråga om ombré och dip dye. Jag funderar på att göra något av det men jag blir osäker nu om det är helt ute? Eller kommer det funka i vår? Jag är blond nu o skulle vilja ha lite rosa toppar eller slingor/delar av håret. Har du något tips på var jag hittar rosa färg?

Hoppas du svarar 🙂

Kram Klara

Hej Klara!

Det har varit väldigt mycket dip dye och ombré nu på sista tiden. Men jag tror inte vi sett den sista looken utan det kommer finnas kvar i vår och sommar också. Det kan vara kul att hitta nya sätt att färga på håret också det behöver inte vara just topparna utan du kan göra t ex slingor eller partier precis som du skriver. Här kommer några förslag:

Dree Hemingway with pastel pink hairpink dip dye

Peachy pink dip dye hair | so pretty on blond hair. It would also look good on brunets (like me) as long as they have a warm skin tone (like me). Georgeous.

dip dye pink blue hair

Rosa färg kan du t ex köpa här.

Lycka till!

Kram Sandra

5 thoughts on “Läsarfråga, ombré och dip dye

  1. Hej!
    Jag har en fråga om ombré, jag är svart/svartbrunhårig. Men jag har färgat mitt hår rött för längesedan , men sedan ändrade jag mig och färga svart över. ( ett bra tag sen, färgen har gått bort men det är fortfarande
    svart i utväxten) Så, nu har jag svartbrunt men , också mycket orangebrunt ( från den röda färgningen innan) lite här och där, nästan kastanjebruntrött. .Men jag vill ha brunt/mörkbrunt ( så det syns,inte svart!) I min utväxt, och blont nedanför. Så jag undrar hur jag ska gå till väga? Jag funderar på att gå till frisören och låta dem göra ombrén på mig, men då kommer dem nog bleka? Och hur mycket kan det kosta ungefär. Sen är jag inte säker på att det kommer att gå? Min naturliga hårfärg är brunt. Väldigt tacksam för svar! / Selina.

    • Hej! Visst går det att göra ombré men det kan vara svårt att få en ljusblond färg så det är bättre om du satsar på en mörkare blond ton ihop med det mörkbruna. Ja för att bli av med den svarta färgen måste man bleka. Svårt att säga exakt summa men ca 1000-1200 kr beroende på hur långt och tjockt hå du har.

      Hoppas det gav svar på din fråga!

  2. Hejsan!

    Jag har gjort ombré hemma men saken är den att det blev en skarp linje mellan de ljusa och mitt mellanbruna hår. Jag undrar hur jag kan få det att se mer som om det smälter samman med håret och bara blir ljusare ljusare.
    Tacksam för ett svar 🙂

    • Hej! Prova att lägga revlons inpackning i färgen 411 den tror jag kommer sudda bort kanten. Lägg den från det mörka och kamma sedan ner den lite ”ojämnt” undvik topparna.

      Lycka till!

Kommentera

