Korthår i vår

En backstage du défilé haute-couture Christian Dior printemps-été 2013

En backstage du défilé haute-couture Christian Dior printemps-été 2013

En backstage du défilé haute-couture Christian Dior printemps-été 2013

En backstage du défilé haute-couture Christian Dior printemps-été 2013

En backstage du défilé haute-couture Christian Dior printemps-été 2013

En backstage du défilé haute-couture Christian Dior printemps-été 2013

Hur fina är inte de här korta frisyrerna som modellerna hade på Christian Diors vår/sommarvisning!  Matchas med glitter på läpparna. 

5 thoughts on “Korthår i vår

  1. Hej! För ett tag sen skrev jag att jag ville bli mörklila i håret, och idag färgade jag det men det blev svart med lila skiftningar som knappts syns om jag inte är ute. Så just nu är jag lite deprimerad haha, jag vet att färgen blir ljusare rller mer matt efter några tvättar osv men jag är rädd att skiftningarna försvinner istället och att allt bara blir knas.. Hur blir det om jag använder färgbomben efter några tvättar?

    • Hej! Det kan bli bra om du använder färginpackningen, det beror lite på om färgen ljusat upp håret något. Annars skulle du behöva bleka jätte lätt, bara så det blir lite ljusare och sedan lägga i färginpackningen för bästa resultat! Lycka till 🙂

  2. Hej Sandra! Jag ska snart gå till frisören för klippning och färgning och funderae lite över roliga färger. vad tror du kommer att vara våren/sommarens färgtrender? Jag minns att man för något år sedan såg ett par stycken som blekte håret platina blond och färgade det sen i en blek rosa. är det något som kommer att bli modernt? Eller går det att få en snygg ombre-effekt på lite halvkort hår? Gillar bloggen skarpt!

    • Hej! Platina blont med rosa toner i tror jag skulle bli väldigt snyggt! Kanske inte hela håret utan mer delar av det :). Annars när det gäller hårfärger så är det fortfarande mycket naturliga färgningar. Ljusa toppar och solblekta slingor. Men de lite mer galna färgerna kommer fortfarande hålla i sig! Ombré känns som det också håller i vår/sommar. Både naturliga och i mer galna färger!

      Försök hitta lite fina bilder du gillar och ta med till frisören. Det är alltid lättare att visa en idé om man har en bild!

      Hoppas det gav svar på din fråga och kul att du gillar min blogg 🙂

  3. Hej Sandra! Jag undrar vad du tror kommer att vara de största hårtrenderna nu under våren/sommaren för oss med lite kortare hår? Jag har nämligen bokat tid för både klipp och färg men vet inte riktigt vad jag vill göra med det. Just nu har jag håret så att det precis når översta delen av axeln i en ljusbrun nyans men är naturligt blond. Jag läste någonstans att det börjar bli modernt med platinablondt hår med en blek toning i rosa/lila. Tror du att det är något som kommer att slå igenom? Har blivit tvungen att byta frisör så även om jag tror att den nya också är duktig så vill jag ha någon ide redan när jag kommer 🙂
    Jag gillar verkligen bloggen! Kram

Kommentera

