Läsarfråga, smink som går snabbt

Throw Some Glitter In The Air

 

Bild från Pinterest

Hej! Först vill jag bara säga att jag tycker din blogg är väldigt bra! Så kul att man kan ställa frågor och att du svarar :). Jag har en fråga om smink. Jag börjar jobbet väldigt tidigt om dagarna och orkar inte lägga så mycket tid på smink. Har du några tips? Jag tycker om att sminka mig och jag vill ju såklart känna mig snygg på jobbet fast jag börjar så tidigt. Sen en till fråga om man ska iväg efter jobbet har du några tips hur man piffar upp sminket fort? 

Tack på förhand,

Linda 

Hej Linda!

Vad glad jag blir att du uppskattar min blogg 🙂

Det är svårt att ge exakta tips eftersom en snabb makeup beror lite på vilka förutsättningar man har. Är man mörk t ex har man oftast snygga ögonbryn och fransar och kan skippa att fylla i bryn och mascaran. Men är man ljus kanske det är det viktigaste. Har man en ojämn ton i huden eller problem med acne kan basen vara viktigast. Här kommer lite tips på hur jag sminkar mig när jag högst har 5 min på mig eller prioriterar sömn framför smink.

Bas: Jag brukar alltid använda en mineralfoundation i puder form till vardags (från Tikie) eftersom det går snabbt att applicera med en borste och behöver jag täcka en finne tar jag lite på foundation fingret och täcker den. Två drag med rouge borsten och för att pigga upp. Tid högst 1 min

Ögon: Eftersom jag är ljus lägger jag ner mest tid på ögon och bryn. Jag har en trio brow från Makeup Store som jag använder till allt tillsammans med en snedskuren borste. Med de två ljusare skuggorna markerar jag brynen. Jag tar den svarta skuggan längs fransraden som en eyeliner, lite bredare längst ut för att få ögonen piggare. Jag markerar med samma skugga under ögat. Jag böjer fransarna och målar på vattenfast mascara. Tid ca 2- 3 min

Klart!

Det kan verka mycket men får man in en vana så går det väldigt snabbt! Jag har dessutom väskan full med läppglans och läppstift så jag kan bättra på under dagen och variera efter humör. Ska jag iväg efter jobbet brukar jag ha med mig concealer, kajal, rouge och läppstift/läppglans. Tar 2 minuter att bättra på, sen är man redo för en ute kväll.

Kommentera

