Läsarfråga, tips på frisyr

Hej! Jag har ganska rektangulärt ansikte och funderar på en ny klippning men vet inte riktigt hur. Just nu har jag axellångt,snelugg och självlockigt i topparna men en ljusbrun hårfärg. Vill göra en nästan helt ny stil då jag är trött på den jag har nu. Har funderat på riktigt kort för att det verkar så skönt men vet inte ifall jag skulle bli nöjd :/ Och sen vill jag helst inte lägga en massa produkter i håret utan att det ska gå fort och enkelt! tacksam för svar!

Hej Victoria! Kort hår kräver ganska mycket styling helst om du har lite självfall i håret. Jag tror du skulle vara fin i en lite kortare frisyr och sidbena. Jag tänker ungefär så här som på bilden här. Det är en väldigt lätt skött och snygg frisyr! Du kanske kan satsa på att göra lite ljusa slingor också för att få lite förändring? Väldigt snyggt ihop med ditt ljusbruna hår.

Lycka till!

3 thoughts on “Läsarfråga, tips på frisyr

  1. Hejsan! Först vill jag bara säga att jag gillar din blogg otroligt mycket!
    Det är så att jag har en fråga om att klippa lugg. Hur vet man om man har ”rätt” ansikte för att göra det? jag är otroligt sugen på att klippa mig en ”Loreen lugg” (dock inte riktigt så lång, kanske till ögonbrynen) jag tycker att det är så himla snyggt! Men jag har fått olika åsikter om jag ska göra det eller inte, vissa säger att jag skulle vara hur snygg som helst i det och andra säger att jag inte kommer att passa i det. Jag vill verkligen, men jag är rädd för att jag ska få ett dåligt resultat. Så alltså hur vet jag om det kommer bli snyggt eller inte? finns det vissa mått på ansiktet man kanske ska följa för att få så bra resultat som möjligt? tacksam för svar 🙂

    • Hej Sara! De flesta passar bra i lugg :). Det som kan ställa till det är om man virvlar eller lockar så luggen blir svår att forma. Har man väldigt litet och runt ansiktet är en tjock tung lugg inte det bästa, men lägger man den lite åt sidan flikar ur den osv funkar det också. Jag tycker absolut att du ska våga klippa lugg, trivs du inte växer den ju ut igen 🙂

      Lycka till!

  2. Och just ja, jag glömde säga det, jag har i princip ganska långt hår, ungefär som Loreen kanske en decimeter ovanför rumpan! och så har jag ett rätt så ovalformat ansikte.

Kommentera

