Läsarfråga, ombré

the ombre effect done perfectly!Bilden hittade jag här

Hej!

Jag har en fråga om ombré, jag är svart/svartbrunhårig. Men jag har färgat mitt hår rött för längesedan , men sedan ändrade jag mig och färga svart över. ( ett bra tag sen, färgen har gått bort men det är fortfarande
svart i utväxten) Så, nu har jag svartbrunt men , också mycket orangebrunt ( från den röda färgningen innan) lite här och där, nästan kastanjebruntrött. .Men jag vill ha brunt/mörkbrunt ( så det syns,inte svart!) I min utväxt, och blont nedanför. Så jag undrar hur jag ska gå till väga? Jag funderar på att gå till frisören och låta dem göra ombrén på mig, men då kommer dem nog bleka? Och hur mycket kan det kosta ungefär. Sen är jag inte säker på att det kommer att gå? Min naturliga hårfärg är brunt. Väldigt tacksam för svar! / Selina.

Hej! Visst går det att göra ombré men det kan vara svårt att få en ljusblond färg så det är bättre om du satsar på en mörkare blond ton ihop med det mörkbruna. Ja för att bli av med den svarta färgen måste man bleka. Svårt att säga exakt summa men ca 1000-1200 kr beroende på hur långt och tjockt hår du har.

Hoppas det gav svar på din fråga!

6 thoughts on “Läsarfråga, ombré

  1. Hej Sandra!
    Jag undrar om du kan hitta bilder (du verkar ju vara expert på det) på hårfärger med dipdye/ombre. Jag ska färga håret på tisdag och är väldigt blond just nu men vill färga så jag får min riktiga hårfärg (askblond/kall ljusbrun) fast spara lite blont längst ner som en dipdye. Har du bilder på hur detta kan se ut? Jag har en ganska klar bild i mitt huvud men hittar inga bilder som riktigt passar hur jag tänker! Du kanske kan hjälpa mig så jag får bra exempelbilder till frisören på tisdag!

Kommentera

