Slingor känns passé

Ombré blond

Just nu längtar jag så mycket efter varma dagar, förra veckan hade vi 21 grader här men det känns som vi bara blev lurade. En dag med sol och 21 grader och jag trodde att sommaren var här. Sen insåg jag att det var slutet av januari! Nu är det tillbaka runt 10 grader och någon mer värmebölja verkar det inte bli.

Jag har redan börjat anpassa mitt hår till sommaren i alla fal och försöker bli gradvis ljusare. I sommar vill jag nämligen vara blond, och precis så här naturligt fint ska det vara! Jag gillar verkligen den naturliga solblekta looken, traditionella slingor känns verkligen passé.

4 thoughts on “Slingor känns passé

  1. Hej!!
    Vill tacka för en toppenbra blogg.

    Jag skulle vilja ha precis så som den tjejen på den andra bilden, med mörkblont först som sedan blir blondare och blondare. Just nu har jag en utväxt på cirka 2 cm (mörkblond) och resten av håret är guldblond. Hur gör man på bästa sätt för att få den naturliga looken?! Ska halva håret färgas och halva håret blekas?!

    En liten fråga till.. Vad ska jag använda för schampoo + balsam när jag sen ev. kommer ha både blekt och färgat hår?!

    Mvh Ida

    • Kul att du gillar min blogg :). Ja du behöver lägga en mörkare intensivtoning, från botten och en bit ner. Sedan behöver topparna blekas (med svag blekning) och även några slingor på frihand för att få den naturliga solblekta looken och slippa skarpa kanter. Jag rekommenderar att du går till en frisör eftersom det är svårt att få bra själv.

      Jag tycker du ska satsa på ett milt schampo för färgat hår och revlons färginpackning 1002 för att underhålla de blekta slingorna.

      Lycka till 🙂

  2. Hej och tack för en grym blogg!!

    Jag har en fråga. För några veckor sedan blekte jag mitt hår från ”smutsbrunt”, eller vad man kan kalla det. Det blev illgult, så jag bestämde mig för att lägga i en toning. Resultatet blev koppar-orange. Nu har toningen börjat gå ur och jag har cirka 1 centimeters utväxt, sedan har jag blond-gul hårfärg på längderna och topparna är koppar-blonda. Jag skulle vilja ha en kallare blond färg, ungefär som bild nr 1. Jag hade tänkt klippa några centimeter nu också eftersom håret är väldigt slitet, och sedan tänkte jag köpa hem en revlon färgbomb. Vilken färgbomb skulle du rekommendera om jag vill ha en kallare färg på håret som bild nr 1?

    Tacksam för svar, kram! 🙂

    • Hej! 1002 ger en kallare ton men jag vet inte om det blir kommer ta bort allt det gula på ditt hår. Du skulle kunna prova wella color fresh i tonen 8/81 den ger lite mer effekt. Men köp gärna båda och varva lite.

      Lycka till!

Kommentera

