Aix-en-Provence

AixFör någon vecka sedan tog vi en biltur till Aix-en-Provence, det är en liten lagom stor stad som ligger strax ovanför Marseille. Det första vi möttes av var de här fina dekorerade träden, röda med vita prickar.
blogg2Staden i sig var väldigt mysig, gamla fina stenhus och mysiga gränder. Vi rörde oss mest i gamla stan och det fanns en hel del bra butiker där. De flesta vanliga kedjorna blandat med lite lyxigare

blogg3
blogg4
Vi hittade en väldigt bra restaurang, som jag såklart glömde ta kort på. L´Alcove hette den och de hade väldigt god och prisvärd mat.

blogg6

blogg7

Fina mysiga blombutiker, bagerier, caféer och restauranger i varje gränd

blogg9Fontäner fanns det överallt och det var tydligen något som den här staden var känd för, den här
var inte den finaste men jag tyckte den var ganska söt på sitt egna sätt.

2 thoughts on “Aix-en-Provence

  1. Hej! Har en fråga som jag hoppas att du verkligen kan svara på! De är så att jag länge tänkt beställa hem redken extreme anti snap då jag hört den ska va så bra om man har slitet hår, å den ska man ha i när håret är blött..men är även sugen på att köpa TIGI bed head small talk då den ska ge fylligare hår, vilket jag kan behöva eftersom jag har så tunnt…så till min fråga, kan man apilicera båda samtidigt eller blir de sämre effekt då? och vilken har man i först av dom isåfall? hoppas verkligen du kan svara 😀

    • Hej Johanna! Ja du kan använda båda, applicera anti snap först eftersom det är en vårdande produkt som går in på djupet i håret. Låt den gärna sjunka in lite. Sedan kan du använda den andra volym givande produkter efteråt 🙂

Kommentera

