Hair bow

bow

Hur söt är inte den här frisyren? 

4 thoughts on “Hair bow

  1. Hallå där!

    Har funderat rätt länge på att färga håret lila, inte pastellfärgat utan snarare mer åt aubergine-hållet. Problemet är dock att jag är naturligt svarthårig, vilket förmodligen innebär att det krävs starkare färg, men å andra sida skulle jag nog föredra att tona håret istället för att färga det eftersom det är skonsammare. Hur tycker du att jag ska göra för bästa effekt?

    • Hej! Är hett ofärgat kan det gå bra att fråga det lila. Men den behöver vara ganska starka färger. För frisörer finns det bra produkter som både bleker och färgar in men jag tror inte att det finns att köpa för konsumenter. En toning kommer inte fungera, då får du bleka först. Men som sagt är det mörkare lila du vill ha kan det räcka bra med en färg.
      Lycka till!

  2. Halloj! Jag hade tänkt klippa mig på fredag, har haft långt hår i hela mitt liv men nu ska det bort! Tänkte satsa på att ha en uppklippt frisyr som slutar strax vid axlarna, med ganska många lager. Men nu kom jag på att jag har ingen aning hur man stylar ett så pass kort hår? :O Tänkte be om lite tips på vad man kan göra med det egentligen? Mitt hår är annars så platt o tråkigt så tänkte börja engagera mig lite bättre o piffa upp det oftare. Din blogg är toppen och du lägger alltid upp så härlig inspiration!

    Hälsningar /alexandra

    • Hej! Tack kul att du gillar min blogg :). Jag tycker du ska satsa på en bra volym produkt jag gillar Tigis bedheadserie de har bra volymprodukter t ex Superstar. Fördela i handduks torkat hår och föna gärna med en stor rundborste för att få upp volymen. Använd eventuellt lite vax för att definiera topparna.

      Lycka till!

Kommentera

