Läsarfråga, ångrar klippning

hair

Hej! Jag såg att du svara på många frågor, toppen bra tycker jag, eftersom jag har en själv. Jag var o klippte mig igår och nu känner jag mig så missnöjd. Jag hade innan långt hår och har nu klippt det i en page lite ovan axlarna. Grejen är att jag tycker det blev för kort och jag trivs verkligen inte i det. Jag inser att det kommer ta så lång tid att få tillbaka mitt gamla långa hår så jag är så arg nu att jag klippte mig. Har du något tips på hur jag ska styla eller så för  nu bara hänger det. Jag har ganska tunt och rakt hår så jag vet inte riktigt hur jag ska få till det. 

Tacksam om du svara! 

Hej Linda!

För det första så är det svårt att vara nöjd direkt när man gör stora förändringar. Jag har själv gråtit många gånger när jag gjort en stor förändring men ger man det en vecka eller två brukar det kännas så mycket bättre. Så mitt första råd är att ge det lite tid och lär känna ditt nya jag. Mitt andra råd är att du lockar det lite för att få lite volym och svall. En page är väldigt fin när den är lite vågig. Prova också att föna håret med en produkt som ger volym gärna med en rundborste för extra volym. Sedan kan du välja att ha det rakt eller så böjer du till det lite med locktången.

Hoppas det gav dig några idéer och jag vet att det kan kännas tröstlöst men håret växer ut igen! Efter sommaren kommer det vara långt igen 🙂

 

 

Kommentera

