Läsarfråga, bli blond till sommaren

hair

 

Bild här ifrån

Hejsan! För två år sedan började jag tona mitt hår från blont till brunt. Denna vintern tonade jag även mitt hår mörkrött. I januari försökte jag tona det brunt igen, men mitt röda hår blev rostfärgat och utväxten blev ljusbrun. Nu till sommaren vill jag få tillbaka min blonda hårfärg och min fråga är då hur jag gör det? Är väldigt sent ute men jag skulle gärna vilja ha det blont innan jag åker på semester, vilket jag gör i maj. Är det möjligt?

Hej Mika!  Ja det är möjligt men det sliter tyvärr en heldel om du vill bli väldigt ljus. Det kanske är lagom att bli lite mellanblond?  Det bästa är i alla fall att börja stegvis med att göra många ljusa slingor, med en nyansering efteråt. Om du gör det nu och sedan låter håret vila någon månad eller två kan du upprepa igen med att göra slingor och nyansering. Det är bra om du också använder någon toning hemma som tar bort det varma i håret t ex Goldwells skumtoning 10V. Då kommer du förhoppningsvis vara ljus på din resa och då bleks det ju ännu mer av solen (om du ska på solsemester).

 Lycka till!
One thought on “Läsarfråga, bli blond till sommaren

Kommentera

