Läsarfråga, lugg för runt ansikte

Hej! Jag funderar på att klippa lugg. Jag tänker mig en lång mittbenelugg lite 70-tal. Skulle behöva lite insperation! Tror du det skulle passa mitt ganska runda ansikte?

Hej Felicia! En lite längre lugg som delas i mitten tror jag skulle passa dig fint. En mittbena gör att ansiktet smalnar av lite, försök undvika volym på sidorna också.

Här är lite inspiration:

kanal5.se - gardinlugg - Mode - Frida Fahrman - Stockholm

Har du en fråga? Mejla mig på fragafrisoren@hotmail.com eller lämna en kommentar i bloggen. 

2 thoughts on “Läsarfråga, lugg för runt ansikte

    • Hej Sara! Bästa sätter är att locka med lite större locktång, linda håret runt tången som i en spiral och sprid ut det på hela ytan, toppen håller du i så den lockar du inte. Locka allt åt samma håll från ansiktet på båda sidorna. När det svalnar kammar du sedan ut allting.

      Lycka till!

Kommentera

