Läsarfråga, färginpackning som ljusar upp

Hej! Tack för en super bra blogg har följt den ett tag nu 🙂 Jag har undrat en sak ett tag nu och får olika svar hela tiden. Är det så att Revlons färginpackningar kan ljusa upp håret? Jag är blond men har fått ganska mycket mörkare utväxt nu har aldrig färgat håret håret men det har blekts när jag varit utomlands. Tror du 1002 eller 1003 skulle fungera i mitt hår? Vill helst inte slita på mitt hår så jag vill inte färga eller bleka det så därför vore det ju toppen om det fungerade med en inpackning! 

Hej Karin!

Nej Revlons färginpackningar ljusar inte upp håret. De är till för att ge en ton åt redan färgat hår och fungerar inte på ofärgat hår. Dina längder som har blivit solblekta skulle få en kallare eller varmare ton av dem men din utväxt skulle inte påverkas. Det du kan göra är några enstaka slingor i utväxt för att förvirra, gör du det hos frisören sliter det inte på håret.

Hoppas det gav svar på din fråga och kul att du följer min blogg 🙂

 

6 thoughts on “Läsarfråga, färginpackning som ljusar upp

  1. Hej! Om man har brunt hår med blonda slingor och använder sig av revlons bruna färgbomb tex. havanna, kan det vara svårt att få ur färgen ur det blonda slingorna sedan? Eller går färgbomben med all säkerhet ur igen?

    • Hej Elin! Det kan vara så att färginpackningen sitter kvar i håret. Är det väldigt behandlat och slitet kan det bli så att pigmenten biter sig fast. Men det blir definitivt ljusare för varje gång du tvättar håret.
      Hoppas det gav svart på din fråga 🙂

  2. Hej! Jag är naturligt askblond, men ändå med varma toner men har tidigare färgat håret i en varm orange-brun färg. För två månader sen gick jag till frisören och fixade det, alltså blekte slingor. Men resultatet blev randigt, de syns ganska tydligt nu när jag har ca. 2 cm utväxt. De mörka tonerna som inte är blekta är fortfarande varma och orange-aktiga i färgen. Hur gör jag för att få bort dom hemma? Ska jag bleka hela håret och med vilken blekning i så fall? Jag vill inte få håret platinablont men till en kallare blond färg, som mer liknar min utväxt i nyansen och Få bort det randiga i håret. Alltså få en jämn ton.

    Tack på förhand!

    • Hej Ebba! Jag tycker du ska gå till en frisör och få hjälp. Det är jättesvårt att få bra hemma! Fråga runt bland kompisar och bekanta efter någon frisör som de kan rekommendera som är duktig på färg.

      Lycka till!

  3. Hej!
    Jag slingade blonda slingor i håret för några veckor sedan hos frisören. Det blev väldigt fint men frisören färgade inte riktigt ända ner till rötterna så jag fick nästan genast en utväxt vilket inte gillas. Kan inpackningarna hjälpa mig att få utväxten mindre tydlig eller har du några andra tips på vad jag kunde göra? Gärna så lite slitsamt som möjligt för håret 🙂
    Tacksam för svar !
    Ps. din blogg är toppen!

    • Nu vet jag inte hur mörkt hår du har och hur ljusa dina slingor är. Är de väldigt ljusa kan du prova att lägga i wellas color fresh 10/36 så smälter de bättre in. Har du ganska mörkt hår kan du prova 8/0 eller så blanda du de båda till en färg mitt emellan. Wellas toning är lika skonsam som färginpackningarna men har lite bättre toner för dig tycker jag. Lycka till 🙂

Kommentera

