Läsarfråga, ljusare ögonbryn

Glossy Red Lips dark hair and light brown eyebrows

Hej! Jag har har en liten fråga om att färga ögonbryn hemma. Jag har svarta bryn, men har sedan några år tillbaka alltid haft ljusare brunt hår. Jag har nu börjat störa mig på att mina bryn är så mörka och dessutom fyller jag i dom för att de är lite glesa och då blir de mörkare… Jag hade vela ha tips på ögonbryns färg att färga hemma. Såg på en annan blogg att färg från märket Coloran gjorde brynen ljusare, stämmer de? Tacksam för svar 🙂

Hej Hanna! Jag har inte provat Coloran, tycker att Refectocil är den bästa jag provat. De har en färg som heter 0 blond den ljusar upp ögonbrynen lite, svårt att säga hur mycket på dina som är svarta. Jag rekommenderar att du köper en brun färg också deras 3,1 ljusbrun och lägger om det behövs efter du ljusat upp med 0 blond. Om du bara vill ha lite effekt kan det räcka med att bara lägga ljusbrun, det beror på hur många steg ljusare du vill ha dina bryn det finns risk att det bara blir en liten nyans skillnad.

Du hittar färgerna bland annat på Eleven

Lycka till!

RefectoCil färgKlicka på bilderna för källa

Har du en fråga? Ställ den här på bloggen eller mejla till fragafrisoren@hotmail.com. Jag svarar på allas frågor! 

 

One thought on “Läsarfråga, ljusare ögonbryn

Kommentera

