Läsarfråga, lämna kvar balsam

Photo: Thinkstock

Foto Thinkstock

Hej! Tak för en fantastiskt bra och inspirerande blogg 🙂 Jag har en fråga som jag undrat över! Jag har hört lite olika det här med balsam. En frisör sa till mig att jag inte behöver skölja ur balsamet så noga utan att det kan vara kvar lite i håret. Nu har jag testat det men jag tycker inte alls att det blir bra. Det blir fett och stripigt. Hur menade hon egentligen? En del kompisar lämnar också kvar balsamet lite eller bara sköljer snabbt. Jag har ju väldigt torrt hår så det borde ju funka på mitt hår. Använder jag fel produkter? Jag använder fructis oftast för torrt och slitet hår, har ingen lust att lägga för mycket pengar på håret 😉

Tacksam om du vill ge tips! 

Hej Nina!

Ja visst kan man lämna kvar lite balsam men det är inte på alla hår det funkar. Har man t ex locktigt och torrt kan det vara bra att lämna lite balsam kvar i topparna men ett tunt rakt hår ser oftast bara tungt och fett ut. Det kan också vara så att dina produkter innehåller mycket silikoner och då kan man få den där stripiga känslan även om man sköljer ur balsamet. Produkter man köper hos frisören behöver inte bli så mycket dyrare eftersom de räcker så mycket längre så det kan vara värt att gå upp lite i pris!  På just ditt hår tycker jag du ska skölja ur balsamet och istället använda en leave in produkt i topparna.

Hoppas det gav svar på din fråga!

Kommentera

