Läsarfråga, slingor som färgar av sig

Blonde Hair and Purple Highlights

Hej!
Hittade din blogg och testar och ser om du fortfarande svarar på frågor!
För en vecka sen gjorde jag två stora mörkt lila slingor i mitt blonda hår, samt blonderade utväxten och sedan la frisören i någon färgbehandling på slutet som skulle göra det blonda kallare. 

Det blev inte alls som jag ville och nu så färgar det lila av sig i det blonda lite varje gång jag duschar. Jag vill tvätta håret ofta så färgen går ur, men samtidigt inte att HELA håret ska vara ljuslila till slut…
Kan man avfärga bara dessa slingor av håret? Vill inte slita på det som redan är ljust liksom.
Tänkte om man efter ev. avfärgning kunde lägga i en toning eller nåt, känns som det skulle kunna ”skydda” lite?

Blev många frågor, men tack på förhand för svar!
Mvh,
Jenny

Hej Jenny! Ja visst svarar jag fortfarande på frågor 🙂

Väldigt blont/blekt hår blir alltid missfärgat av starkare färger så som lila, rött mm så det borde din frisör ha upplyst dig om. Du kan prova att tvätta bara slingorna så många gånger som det behövs innan vattnet är helt klart, då ska det inte färga av sig efter det. Det går att avfärga bara slingorna men det sliter såklart lite. Prova först att tvätta bort så mycket som möjligt och gör sedan en avfärgning hos frisören. Jag tror inte du behöver lägga en toning efteråt om det görs på rätt sätt.
Lycka till!
Kommentera

