Läsarfråga, bli av med frissigt och krusigt hår

10 fixes for frizzy hair

Läs mer om frissigt hår här

Hej 
Jag har försummat mitt hår i stort sett sedan äldre tonåren. Tvättade det varje dag med billiga produkter . Det har blivit vågigt / flygigt/ torrt. Luggen är väldigt krusig. Liknar inte resten utav håret .
Nu har jag börjat använda L’anzas schampo och balsam , och olja ifrån samma märke. Tvättar det var tredje dag. Mitt hår är väldigt tjockt och när jag var yngre var det mjukt och rakt. Det börjar jag se igen på utväxten längst in. Men luggen är krusig. Kommer det ändras alls? Hoppas det , det andra gör ju det. Tacksam för svar ! Mvh //Sofia 

Hej Sofia!

Vad bra att du börjat ta hand om ditt hår! Det är svårt att säga om din lugg kommer bli bättre, eftersom du märkt att resten av håret är det ju står chans att även luggen blir bättre. Luggen kan även ha blivit mer krusig, håret förändras genom hela livet och det kan bli lockigare eller rakare under några år. Då är det bara att acceptera det och göra det bästa av situationen, kanske behöver du ett fetare balsam bara till luggen. Redkens Smooth Down tycker jag är den bästa serien för torrt, frissigt och krusigt/lockigt hår. Kanske kan du komplettera med det balsamet framför allt i luggen. Använd värmeskydd och föna luggen rak med en rundborste så passar det ihop med resten av håret.
Hoppas det gav svar på din fråga!

 

Kommentera

