Favorit foundation

sminkkNu är min foundation från Tikei helt slut! Jag har inte köpt någon ny heller för jag tänkte vänta tills jag är hemma i Sverige igen så nu kör jag med en flytande foundation från Clarins. Jag har varit så nöjd med den här foundationen, perfekt att använda till vardags och när man vill ha en naturligare bas. Jag har även använt den som concealer och tycker den täcker lagom bra.

Tikei får många plus av mig, bra pris (149 kr), oerhört dryg (min har räckt i över ett år), bra täckning, matt finnish är några av kvalitéerna! Det enda minuset jag kan komma på är att den bara går att beställa på nätet vilket gör det lite svårt att veta vilken färg man ska ha. Jag köpte N2 och N3, N2 var för ljus så den fick min syster. N färgerna är väldigt neutrala och passar de flesta med lite ljusare hy. Det går även att beställa prover så man kan prova sig fram till rätt foundation.

Vill ni kolla närmare hittar ni den här. 

 

2 thoughts on “Favorit foundation

  1. Hej,
    Jag älskar din blogg, får så mycket inspiration!
    Jag har en fråga ang. Mitt hår.
    Skulle säga att jag har mörkt guldblond hår och undrar om det är möjligt att ljusa upp färgen några steg utan att det sliter på håret?
    En fårga till är, hur får man till en ”solblekning” på håret, utan solen om man säger så, så det ser så naturligt ut som möjligt?
    Rörig fråga jag vet, men hoppas du förstår!

    • Hej Sanna!
      Det går att bleka med väldigt svag blekning så det inte sliter så mycket på håret. Det finns även toningar som ljusar upp 1-2 steg. Men alla färgningar som man gör ljusare sliter lite på håret tyvärr. En naturlig solblekning får man till genom att göra slingor med svag blekning på frihand.

      Hoppas det gav svar på din fråga och vad roligt att du gillar min blogg 🙂

Kommentera

