Läsarfråga, Rund ansiktsform

sminkHej! Jag har ganska runt ansikte och undrar hur jag ska sminka mig för att det ska se ”mindre” runt ut? Vilka produkter behöver man och tips på hur man gör. Tacksam för hjälp 🙂

Hej! Man kan köra stor skillnad genom modellering. Det du behöver är en shade skugga utan glitter och skimmer, den ska vara något mörkare en din egen hy. En highlighter som är ett eller två steg ljusare en din hy och ett rouge för att ge fräschör.

Den ljusa skuggan lägger du på dina kindben, rougen strax under och shade skugga lägger du där du vill förminska. På ett runt ansikte brukar det vara tinningarna, kinderna och käklinjen. Förhoppningsvis förstår bättre hur du ska göra med hjälp av bilden .

Lycka till!

4 thoughts on “Läsarfråga, Rund ansiktsform

  1. Hej! 🙂
    Jag undrar om du kan tipsa om någon bra flytande foundation för känslig hy, som finns i en ljus nyans. 🙂
    Tack för en superbra blogg! 🙂 // Elin

    • Hej Elin! Jag har själv lite känslig hy och jag tycker clarins funkar bäst. Det är ju såklart olika för alla men den har funkat bra för mig. Skin illusion heter den. Ett tips är att gå till Kicks eller Åhléns och kolla om de har några prover. Då kan du ju testa några olika och se om de passar din hy.
      Lycka till!

Kommentera

