Läsarfråga, Rouge

Rougepalett från Färg

Hej! Tack för en bra bloog, jag har följt den ett tag nu och lärt mig massor 🙂

Jag har en fråga om rouge. Jag har lite problem hy alltså med finnar som dyker upp framför allt på kinderna. När jag har rouge blir det aldrig jämnt utan det ser fläckigt ut. Har jag solpuder ser det fläckigt ut och har jag en rosa ton ser det ut som jag har ännu mer finnar. Vad har du för tips? Vilken ton på rouge ska jag satsa på? Hur ska jag göra med underlaget? Nu använder jag concealer från Makeuostore, den feta, ska jag även ha puder över? Håller rouget bättre då kanske? Hoppas du kan ge mig något tips 🙂

Hälsn, Clara 

Hej Clara!

Vad glad jag blir att du gillar min blogg 🙂

Som du skriver är underlaget viktigt för att få rouge att sitta och se bra ut. Eftersom du använder en concealer som är fet måste du pudra över. Mitt tips är att även satsa på en flytande foundation, först lägger du en foundation tunt över hela ansiktet, efteråt täcker du där det behövs med concealer tänk på att lägga den tunt och sist applicerar du ett löst puder över hela ansiktet. Sedan kan du applicera rouge och eftersom du har en jämn och bra grund kommer rouget att se bra ut och du slipper fläckarna.

Vilken färg du ska beror lite på vilken ton den övriga makeupen går i och vilka färger du har naturligt. På sommaren är det oftast finare med ett mörkare rouge som går åt det varma hållet t ex terrakotta eller aprikos och på vintern när man är blek är ett ljust rosa rouge snyggast.

Hoppas det gav svar på din fråga!

Kommentera

