Läsarfråga, budgetsmink

Hejsan! 

Jag undrar om du kan tipsa lite om budget smink? Jag brukar inte sminka mig så mycket använder i princip bara mascara. Men jag skulle verkligen vilja börja och sminka mig lite mer. Så vad tycker du ska ingå i bassminket? Jag har ganska bra hy behöver jag ändå ha foundation? Jag har blå ögon och är ganska ljus, därför måste jag ha mascara eftersom fransarna är så ljusa. 

Tacksam om du kan ge lite tips och gärna i budgetklassen eftersom jag går på gymnasiet och vill inte lägga så mycket 🙂

Tack för en bra blogg, 

Alice 

Hej Alice!

Eftersom du har bra hy tycker jag du ska satsa på en lätt foundation t ex en BB creme. När man är ljus kan det vara bra att lägga ner lite tid på ögonbrynen och ögonen för att få dem mer markerade. Jag tycker du ska satsa på en trio brow som du kan använda både till dina ögonbryn och till ögonen. Du markerar med en snedskurenpensel både på övre och undre fransraden för att få en inramning (som en kajal/eyeliner). Du kan sedan skugga ut lite och även fylla i hela ögonlocket för en mer sotad kvälls look. Satsa på en skimmer skugga i varm ton också om du vill ha en mer festlig look. Varma toner är fint till dina blå ögon. Ett rouge som piggar upp, läppglans och mascara är också produkter som bör ingå i ett bassortiment.

Här är lite förslag på prisvärda produkter att börja med, summan för alla produkter är 437,50

smink

Kommentera

