Läsarfråga, hur ofta bör man klippa sig

Cosmetology Schools

 

Bild härifrån

Hejsan! 

Jag är en tjej på 16 år som har en fråga 🙂 Hur ofta ska man klippa sig? Jag håller på o sparar till långt hår nu men förstår att jag ändå måste toppa lite för att hålla det snyggt. Hur ofta tycker du jag ska toppa? Jag tycker alltid frisören tar för mycket när jag ska toppa hur mycket är lagom att ta? Det blir ju aldrig långt liksom om frisören alltid klipper av det som vuxit sen sist! Oerhört tacksam om du vill svara! 

Kram Lucie 

Hej Lucie!

Hur ofta man behöver toppa håret beror lite på vilken hårtyp man har men mellan 2-3 månader kan vara  lagom för att det ska kunna hinna växa också. Var tydlig med din frisör att du bara vill toppa det och att du sparar till långt hår. 1-1,5 centimeter är lagom annars har det ju ingen chans att bli långt.

Hoppas det gav svar på din fråga 🙂

Kommentera

