Fransmarkering

Jag har ganska ljusa fransar som dom flesta ljusa tjejer. När man målar mascara är det omöjligt att få fransarna riktigt mörka ända längst in och är man ljus blir det ett mellanrum där som verkligen syns! Då finns det ett super bra knep och det är fransmarkering. Det gör även att fransarna ser mycket tätare ut och markerar ögat på ett fint sätt! Vill du ha ett mjukt intryck använder du ögonskugga och vill du ha ett skarpt intryck kan du använda en kakeyeliner.

Du behöver:

Snedskuren pensel, svart ögonskugga/kakeyeliner och vatten. Vill du ha den vattenfast kan man blanda med  Mixing Liquid från Makeupstore.

smink
Så här gör du:

-Doppa penseln i lite vatten och jobba sedan in skuggan, slå av lite färg på handen

-Lägg en spegel på bordet och titta ner samtidigt som du trycker in penseln mellan fransarna. Sick sacka lite så att du verkligen kommer in mellan fransarna. Du ska alltså lägga markeringen mellan fransarna inte ovanför som en eyeliner.

Låter det krångligt? Det är pilligt i början men det blir riktigt snyggt så det är värt lite pill och tid.

2 thoughts on “Fransmarkering

  1. Hej älskar din blogg! Jag är 14-15 år och har mycket dåligt hårfäste jag liksom tappar jätte mycket hår, hur kan jag få det sluta ? Och få bättre hårfäste?

    • Hej! Tack vad kul att du gillar min blogg 🙂 Jag tycker du ska gå till en läkare för råd! Tyvärr har jag ingen vidare bra koll på hur man kan föhindra håravfall men du låter väldigt ung för att ha det. Hoppas det gav dig svar på din fråga!

Kommentera

