Läsarfråga, lugg för litet ansikte

LuggBilder från min Pinterest och Fridas blogg. 

Hej! Hittade din blogg i mina sökningar efter lugg. Jag har alltid fått höra att jag, då jag har relativt låg panna inte kan ha lugg men nu skulle jag hemskt gärna vilja prova detta- hur ser du på vad som bäst passar? Har ett ganska litet ansikte i övrigt och tjockt hår. 
Vore toppen om du hade nån tanke kring detta- vet inte vad annars jag skall göra för att få till en förändring, utan att klippa av mig allt hår…
Med vänlig hälsning, Frida

Hej Frida!

En tjock lugg som slutar strax under ögonbrynen gör att ansiktet blir ännu mindre så just en sån lugg ska du egentligen undvika. Men det finns ju en massa andra luggar som passar ett mindre ansikte bättre. En väldigt kort lugg passar ett litet ansikte, en lugg som delas i mitten eller i en sidbena. Jag har hittat några förslag på luggar som jag tror kan passa ditt ansikte. Sen växer ju alltid lugg ut igen, så jag tycker absolut att du ska våga prova trivs du inte har den ju snart växt ut igen!

Lycka till!
Har du en fråga? Ställ den här på bloggen eller skicka ett mejl till fragafrisoren@hotmail.com.
6 thoughts on “Läsarfråga, lugg för litet ansikte

  1. Hej!
    Jag har för länge sen slingat mitt hår blont (har mörkbrunt hår naturligt) och nu när slingorna växer bort ser inte håret så jätteroligt ut. Utväxten är på flera cm och det är stor kontrast mellan det mörka och det blonda. Det ser inte naturligt ut helt enkelt. Jag vill ha tillbaka mitt mörka hår och gick till frisören och de tonade hela håret för att dölja slingorna. Det blev bra, men när jag hade tvättat håret fyra gånger med färgschampo hade toningen gått ur massor. Jag gick då tillbaka till frisören och de tonade håret igen, då lite mörkare. Resultatet blev jättebra och jag trivdes verkligen med att vara mörkhårig igen. Nu har jag tvättat håret två gånger sen dess och toningen har släppt en del redan! Jag har inte råd att gå till frisören hela tiden för att underhålla håret, så jag undrar om det finns någon bra toning jag kan köpa och fixa det själv när jag känner att det behövs? Jag har tonat håret själv förr men då var jag inte blonderad. Då använde jag toning från Goldwell och nyansen var 6N, men jag vet inte om man kan använda den på blekt hår.

    Hoppas du kan ge mig lite tips! 🙂

    • Hej Linda! Det kan vara svårt att få färgen att sitta kvar på hår som är t ex blekt och färgat många gånger. Jag tycker du ska kolla in Wella color fresh färgen 5/0 tror jag passar ditt hår bra! Det är en toing som du kan använda när färgen behöver bättras på, du använder den i handukstorkat hår och då blir den ganska dryg. Du kan också prova Revlons nutri color creme som är en färginpackning för att underhålla det varje gång du tvättar håret, färgen 411 tror jag kan passa dig bra!

      Lycka till!

      • Tack så mycket för ditt svar! Jag har läst lite om Wella color fresh och det står att man ska schamponera håret med toningen. Så jag ska alltså inte använda vanligt schampo innan? Ska jag ha balsam efteråt?

  2. Nej det bästa är att först tvätta med vanligt schampo, handukstorka, massera in toningen, låt sitta i 20 min, skölj och avsluta med balsam. Du kan även använda den som ett schampo varje gång du tvättar håret men för att få intensivast resultat är det bättre att använda den som en toning 🙂

  3. Hej!
    Jag undrar vad skillnaden egentligen är mellan en page och en bob? Jag har själv haft page då alla längder var jämnlånga, är det ett måste när man har en page, eller kan man ha olika längder (uppklippt) i håret också?

    Hälsningar Johanna

    • Hej Johanna! En bob eller page behöver inte ha hela längder den kan vara uppklippt också och även graderad i nacken. Jag tror att page är något vi bara använder i Sverige och bob är ett engelskt ord! Hoppas det gav svar på din fråga 🙂

Kommentera

