Läsarfråga, löshår

Desired hair length. Not unreasonable. Here is to minimal heat, keratin treatments, vitamins, head messages & TONS of water...I am praying for natural length & thickness... I do not want extensions

Jag har under flera år nu använt mig av löshår (clips) till och från. Det har fungerat jättebra tycker jag på mitt medellånga hår ner till brösten ungefär. Men nu till sommaren är jag lite sugen på att skaffa permanent hårförlängning. Jag är bara osäker på vilken metod jag ska använda ..kan du rekommendera något? Man har ju även hört att vissa tjejer tappar sitt eget hår också, är det vanligt?? 🙂

Hej Sara!

Jag jobbar med keratin vax och det tycker jag är den metod som funkar bäst! Det är viktigt att man går till en frisör som verkligen kan löshår, att man tappar sitt eget hår beror antingen på att frisören satt i löshåret fel eller att man inte sköter löshåret på rätt sätt!

Ett löshår får t ex inte vara för långt, hårrötterna måste orka bära upp tyngden, ett bra mått är att dubbla den egna längden inte längre. Det måste också sättas dit på rätt sätt, är det för lite av ditt egna hår i löshårslingorna kan ditt egna hår lossna. Sen gäller det att ta hand om det hemma!  Speciellt vid borstning, man får aldrig slita i håret då finns det också risk att det egna håret lossnar. Men om man går till en duktig frisör och tar hand om löshåret själv sliter det minimalt på håret.

Hoppas det gav svar på dina frågor!

2 thoughts on “Läsarfråga, löshår

  1. Hej!

    Jag har också en fråga angående löshår. När jag hade det så flätade vi i det men då tyckte jag att fästena syntes för mycket när jag skulle sätta upp håret. Har du några tips på vad man ska använda för metod när man fäster löshåret för att det ska synas så lite som möjligt när man har uppsatt hår? Eller andra tips på vad man ska tänka på när man sätter upp det 🙂

    Tack för en bra blogg!

    • Hej Alexandra!

      Om man använder flätmetoden är det nästa bara lågtofs som gäller annars syns fästena. Keratin vax som jag använder tycker jag är det som ser naturligast ut och lättast att dölja vid uppsättning. Om man sätter ditt slingorna på rätt sätt går det att ha även högtofs utan att det syns!

      Hoppas det gav svar på din fråga och kul att du gillar min blogg 🙂

Kommentera

