Läsarfråga, färgfläckar

Markerade snygga bryn utan färgrester  är lätt att fixa! 

 Hej! Har precis hittat till din blogg! Den blev bokmärkt direkt!! Men jag har ett problem. Jag färgar mina ögonbryn, dom är mörka längst in men i ytterkanterna är dom ljusare. Och när jag färgar dom vill jag täcka så mkt som möjligt. Men huden blir alltid efteråt färgad också. Har du någon bra produkt eller knep som tar bort hårfärgfläckar på huden?!
Är mkt tacksam för svar 🙂 ser fram emot nästa inlägg!

Hej! Det bästa är att lägga en fet kräm innan som skydd för huden då blir bara brynen färgade inte huden. Ett bra tips om man även färgar håret hemma, då kan man smörja in runt hårfästet.

Har det väl hänt finns det färgborttagning som vi frisörer använder men jag tror inte man kan hitta den någonstans som privatperson. Ett tips annars är att färg löser färg så ta en klick färg och massera in och tvätta bort. Även aska ska funka men det är inte så fräscht ;)

Lycka till!

2 thoughts on “Läsarfråga, färgfläckar

  1. Hej! Jag har en fråga om ögonbryn.. Jag har aldrig haft jätte stora/tjocka ögonbryn, men jag plockade dom för ett tag sen och dom blev alldeles för tunna! Och jag vill ha tjockare ögonbryn, men det känns som att dom inte växer så mkt, iaf inte på rätt ställen.. Och så vet jag inte riktigt hur jag ska plocka dom.. Men jag har läst om en produkt som heter xbrow från xbeauty som ska göra så dom blir fylligare, men jag vet inte om den funkar fast har blivit sugen att testa, eller vet du någon annan grej du kan rekommendera? Sen undrar jag om du vet vart man kan fixa ögonbrynen elr alltså få hjälp att plocka dem och så? Eller kan man göra det hos frisören?
    Och har du några andra tips?
    Skulle va jätte snällt om du kunde svara, din blogg är jätte bra! 🙂

    • Hej Amanda! Näring till brynen ska fungera precis som för fransarna. Jag har inte testat själv men det kan vara värt ett försök. Ger du det lite tid också kan brynen komma tillbaka av sig själv. Ja en del frisörer plockar bryn och även makeupartister och andra som jobbar med skönhet kan göra det. Nu vet jag inte var du bor men bor du i Stockholm kan du komma till mig på Project Sthlm Riddargatan 25.

      Kul att du gillar min blogg 🙂

Kommentera

