Mattlook

bright lips + and blue-lined eyes

If I had pale skin, I would be rocking the shiz out of pink lipstick.

I vår och sommar är en av de stora makeuptrenderna matta läppar. Det har dykt upp många matta läppstift men har man ett fint glansigt läppstift kan man lätt göra det matt själv. Det enda som behövs är ett rouge/ögonskugga i samma färg som läppstift eller lättast med ett transparent löst puder. Applicera pudret över läppstiftet med en stor borste och borsta av överflödet.

 

2 thoughts on “Mattlook

  1. Hej!

    Jag skev till dig på mejlen angående avfärgning av mitt hår och fick ett jättebra svar 🙂

    Tänkte dock gardera mig ett okej resultat genom att ställa följande fråga också:

    Om jag är ute efter ett mörkblont/ljusbrunt resultat, gärna askig ton. Hur ska jag gå tillväga om resultatet av misstag blir orangea toppar? Kan en askig ton täcka det då? Vill använda färg och inte toning.

    Med vänlig hälsning, Alexandra

Kommentera

