Läsarfråga, tona ner vitt hår

Bild härifrån

Hej! Tack för en inspirerande blogg! Jag har en fråga som jag hoppas du kan hjälpa mig med. Jag har färgat mitt hår själv  många hår nu blondt. Nu har det nästan blivit vitt och jag skulle vilja bli lite mörkare. Jag har inte råd att gå till frisören utan vill helst göra det själv hemma. Jag har läst att du tipsat om Wella color fresh förut skulle det kunna fungera i mitt hår? Jag skickar med en bild på hur jag ungefär vill ha det. Nu är ju mitt hår nästan vitt. 

Hej!

Vad roligt att du gillar min blogg! Ja jag tror att Wellas color fresh är perfekt för ditt hår. Prova 10/36 och eventuellt med lite lite 8/0 i  för att få det lite mörkare. Men prova första gången med bara 10/36 så ser du hur mycket ditt hår tar till sig av färgen.

Lycka till!

2 thoughts on “Läsarfråga, tona ner vitt hår

  1. Hej!
    Jag har frågat här tidigare om jag borde använda hätta eller inte när jag slingar mitt hår (jag gjorde det utan hätta och det blev jättebra) och nu har jag en följdfråga. Mitt hår är natuligt mörkblondt men jag brukar som sagt slinga det blondare. I somras efter att ha slingat det blev det jättegult, och jag köpte Loreals intensivtoning Light Iced Blonde 1010 vilket gav ett jättebra resultat helt utan gula skiftningar. Detta har jag varit tvungen att upprepa två gånger, då den gula tonen smyger sig fram igen efter några veckor.
    Jag såg nyss ett tips om ett billigt och bra silverschampoo (http://www.parfym-klick.se/Clynol-Colour-%2526-Care-Reflex-Silver-Shampoo-1500ml-s13374/) på http://www.annicas.me och började fundera på om det skulle passa mig bättre än intensivtoningen. Jag har dock ingen erfarenhet av silverschampo, och att googla detta visade sig vara en helt meningslöst då alla (som vanligt) säger olika saker. Då kom jag att tänka på dig! 🙂 Så nu undrar jag: Är silverschampoo dåligt för håret? Är det bara till för jättejätteblondt hår? (något vissa påstod) och slutligen, borde jag köra på det istället för intensivtoningarna?

    Med vänliga hälsningar,
    Sara

    • Hej Sara! Ett silver schampo är inte riktigt lika effektivt som toningen du använt men lite mildare. Just det schampot har jag inte testat men de brukar fungera ungefär på samma sätt. Jag skulle istället rekommendera Wellas color fresh 8/81 eller Goldwells skumtoning i färgen 10V. Även Revlons färginpackning i färgen 1002 funkar bra och är lite effektivare än schampot och mildare för håret än intensivtoningen.

      Hoppas det gav svar på dina frågor 🙂

      Kram Sandra

Kommentera

